Vyučující
|
-
Liebenberger Július, Mgr. art. ArtD.
|
Obsah předmětu
|
Důraz bude kladen na užití barvy jako kameramanského výrazového prostředku, objasní pojmy jako harmonie a disharmonie barev s následným procvičením.V návaznosti na barvu se předmět bude věnovat barevným úpravám obrazu, primárním a sekundárním korekcím, maskování, změna atmosféry v postprodukci. Student se obeznámí s problematikou televize, distribuce a šíření signálu. Student se seznámí s tvorbou scénáře s komplexním posouzením všech atributů použití výrazových prostředků. - barva jako výrazový prostředek - harmonie a disharmonie barev - barva v prostoru - tvorba scény ve vztahu k barevné hloubce - vzdušná perspektiva - primární a sekundární korekce - maska - změna atmosféry v postprodukci, tvůrčí nástroje kameramana v postprodukci - příprava scény pro VFX - scénář téma, atmosféra, prostor, záběr - adaptace literární předlohy
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická), Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 36 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student získá široké vědomosti o současném stavu snímací a záznamové techniky, formátech obrazu a orientuje se ve způsobech jejího použití. Získá teoretické vědomosti a praktické zkušenosti práce s kamerou a procvičí praktické komponování. |
Student získá široké vědomosti o současném stavu snímací a záznamové techniky, formátech obrazu a orientuje se ve způsobech jejího použití. Získá teoretické vědomosti a praktické zkušenosti práce s kamerou a procvičí praktické komponování. |
Výsledky učení |
---|
Student rozumí výrazu a orientuje se v díle. |
Student rozumí výrazu a orientuje se v díle. |
- definuje harmonie a disharmonie barev - vysvětlí problematiku barvy jako výrazového prostředku - popíše tvorbu scény ve vztahu k barevné hloubce - definuje, co je maska, vzdušná perspektiva, či primární a sekundární korekce - vysvětlí základy obrazové postprodukce a filmového triku |
- definuje harmonie a disharmonie barev - vysvětlí problematiku barvy jako výrazového prostředku - popíše tvorbu scény ve vztahu k barevné hloubce - definuje, co je maska, vzdušná perspektiva, či primární a sekundární korekce - vysvětlí základy obrazové postprodukce a filmového triku |
Odborné dovednosti |
---|
- využívá při práci harmonii a disharmonii barev - nastavuje barevnost jako výrazový prostředek - pracuje s barevnou hloubkou - zvládá primární a sekundární korekce - nastavuje základy obrazové postprodukce a filmového triku |
- využívá při práci harmonii a disharmonii barev - nastavuje barevnost jako výrazový prostředek - pracuje s barevnou hloubkou - zvládá primární a sekundární korekce - nastavuje základy obrazové postprodukce a filmového triku |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktické procvičování |
Přednášení |
Praktické procvičování |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Ústní zkouška |
Písemná zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
BACHER, H.P., SURVAVANSHI, S. Vision: Color and Composition for Film.. Laurence King Publishing, 2018. ISBN 1786272202.
-
FORTIN D.T. Architecture and Science-Fiction Film: Philip K. Dick and the Spectacle of Home. ASIN: B01NCHXBUJ. Ashgate Studies in Architecture), Routledge, 2016.
-
HULFISH, S. The Art and Technique of Digital Color Correction.. Focal Press, 2012. ISBN 024081715X.
-
NEUMANN D. Film Architecture: From Metropolis to Blade Runner.. Prestel Pub, 1999. ISBN 3791321633.
-
PETERSON B. Understanding Color in Photography: Using Color, Composition, and Exposure to Create Vivid Photos.. Watson-Guptill, 2017. ISBN 9780770433116.
|