Vyučující
|
-
Grečnár Ján, prof. Ing. ArtD.
-
Hruda Pavel, MgA.
|
Obsah předmětu
|
Student se seznámí s technicko-dramaturgickými možnostmi a jejich výhodami/nevýhodami při záznamu těchto hudebních těles. Předmět se dále věnuje zpracování hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí, dále pak následnému zpracování ve zvukové postprodukci - možnosti, výhody / nevýhody.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Cvičení na počítači, Praktické procvičování, Práce studentů ve dvojicích
- Účast na výuce
- 78 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student má všeobecné znalosti v oblasti Informačních technologií. Samostudium je základním předpokladem pro úspěšné zvládnutí látky (dle literatury, internetových zdrojů atd.). |
Student má všeobecné znalosti v oblasti Informačních technologií. Samostudium je základním předpokladem pro úspěšné zvládnutí látky (dle literatury, internetových zdrojů atd.). |
Výsledky učení |
---|
Student se naučí komunikovat ve filmovém štábu - především ve vztahu k režii a střihovému pracovišti. Je schopný realizovat krátký film a cvičení dle zadání. |
Student se naučí komunikovat ve filmovém štábu - především ve vztahu k režii a střihovému pracovišti. Je schopný realizovat krátký film a cvičení dle zadání. |
Studenti dokáží popsat a charakterizovat: - definovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spoené se zvukovým záznamen větších hudebních těles - charakterizovat jejich výhody/nevýhody při záznamu těchto hudebních těles - studenti dokáží popsat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles - vysvětlit zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí - vysvětlit možnosti / výhody / nevýhody následného zpracování ve zvukové postprodukci |
Studenti dokáží popsat a charakterizovat: - definovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spoené se zvukovým záznamen větších hudebních těles - charakterizovat jejich výhody/nevýhody při záznamu těchto hudebních těles - studenti dokáží popsat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles - vysvětlit zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí - vysvětlit možnosti / výhody / nevýhody následného zpracování ve zvukové postprodukci |
Odborné dovednosti |
---|
Studenti dokáží správně použít a aplikovat: - aplikovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spojené se zvukovým záznamen větších hudebních těles - analyzovat a zvolit adekvátní metody záznamu zvuku početnějších hudebních těles - studenti dokáží vyjmenovat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles - použít náležité a vhodně zvolené moetody zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí (včetně volby vhodných softwarů) - praktické následné zpracování ve zvukové postprodukci |
Studenti dokáží správně použít a aplikovat: - aplikovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spojené se zvukovým záznamen větších hudebních těles - analyzovat a zvolit adekvátní metody záznamu zvuku početnějších hudebních těles - studenti dokáží vyjmenovat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles - použít náležité a vhodně zvolené moetody zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí (včetně volby vhodných softwarů) - praktické následné zpracování ve zvukové postprodukci |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Práce studentů ve dvojicích |
Cvičení na počítači |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Cvičení na počítači |
Práce studentů ve dvojicích |
Hodnotící metody |
---|
Analýza edukačního materiálu |
Analýza uměleckého díla |
Analýza edukačního materiálu |
Analýza uměleckého díla |
Doporučená literatura
|
-
AVID. ProTools Reference Guid v.12.8.2. Guide Part Number, 2009. ISBN 9329-65871.
-
Bláha Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla.. 3. vydání, Praha: AMU, 2014. ISBN 978-80-7331-303-6.
-
BRIXEN, B. Eddy. Audio Metering - Measurements.. Standards and Practice, 2. vydání. UK: Focal Press, 2014. ISBN 978-0-240-81467-4.
-
Grečnár Jan. Zvuková realizácia filmu - umenie majstra zvuku. Juga. 2012. ISBN 978-80-89030-50-7.
-
HUBER, M. David & RUNSTEIN E. Robert. Moder recording Techniques.. 9. vydání, NewYork: Routledge, 2018. ISBN 978-1-138-95437-3.
-
MILES Dean. Location audio simplified: Capturing your audio..and your Audience.. UK: Focal Press, 2014. ISBN 978-1138018778.
-
OWSINSKI Bobby. The mixing engineer´s handbook.. 4. vydání, USA: BobbyOwsinski Media Group, 2017. ISBN 978-0-9985033-4-9.
-
VIERS Ric. The Location Sound Bible: How to Record Professional Dialog for Film and TV.. USA: Michael Wiese Productions, 2012. ISBN 978-1615931200.
-
VLACHÝ Václav. Praxe zvukové techniky. 3. vydání, Praha: Muzukus, 2008. ISBN 978-80-86253-46-5.
|