Předmět: Audiovizuální praktika Zvuková skladba 4

» Seznam fakult » FMK » KAAV
Název předmětu Audiovizuální praktika Zvuková skladba 4
Kód předmětu KAAV/AV4ZS
Organizační forma výuky Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Grečnár Ján, prof. Ing. ArtD.
  • Hruda Pavel, MgA.
Obsah předmětu
Student se seznámí s technicko-dramaturgickými možnostmi a jejich výhodami/nevýhodami při záznamu těchto hudebních těles. Předmět se dále věnuje zpracování hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí, dále pak následnému zpracování ve zvukové postprodukci - možnosti, výhody / nevýhody.

Studijní aktivity a metody výuky
Cvičení na počítači, Praktické procvičování, Práce studentů ve dvojicích
  • Účast na výuce - 78 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Student má všeobecné znalosti v oblasti Informačních technologií. Samostudium je základním předpokladem pro úspěšné zvládnutí látky (dle literatury, internetových zdrojů atd.).
Student má všeobecné znalosti v oblasti Informačních technologií. Samostudium je základním předpokladem pro úspěšné zvládnutí látky (dle literatury, internetových zdrojů atd.).
Výsledky učení
Student se naučí komunikovat ve filmovém štábu - především ve vztahu k režii a střihovému pracovišti. Je schopný realizovat krátký film a cvičení dle zadání.
Student se naučí komunikovat ve filmovém štábu - především ve vztahu k režii a střihovému pracovišti. Je schopný realizovat krátký film a cvičení dle zadání.
Studenti dokáží popsat a charakterizovat: - definovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spoené se zvukovým záznamen větších hudebních těles - charakterizovat jejich výhody/nevýhody při záznamu těchto hudebních těles - studenti dokáží popsat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles - vysvětlit zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí - vysvětlit možnosti / výhody / nevýhody následného zpracování ve zvukové postprodukci
Studenti dokáží popsat a charakterizovat: - definovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spoené se zvukovým záznamen větších hudebních těles - charakterizovat jejich výhody/nevýhody při záznamu těchto hudebních těles - studenti dokáží popsat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles - vysvětlit zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí - vysvětlit možnosti / výhody / nevýhody následného zpracování ve zvukové postprodukci
Odborné dovednosti
Studenti dokáží správně použít a aplikovat: - aplikovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spojené se zvukovým záznamen větších hudebních těles - analyzovat a zvolit adekvátní metody záznamu zvuku početnějších hudebních těles - studenti dokáží vyjmenovat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles - použít náležité a vhodně zvolené moetody zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí (včetně volby vhodných softwarů) - praktické následné zpracování ve zvukové postprodukci
Studenti dokáží správně použít a aplikovat: - aplikovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spojené se zvukovým záznamen větších hudebních těles - analyzovat a zvolit adekvátní metody záznamu zvuku početnějších hudebních těles - studenti dokáží vyjmenovat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles - použít náležité a vhodně zvolené moetody zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí (včetně volby vhodných softwarů) - praktické následné zpracování ve zvukové postprodukci
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Práce studentů ve dvojicích
Cvičení na počítači
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Cvičení na počítači
Práce studentů ve dvojicích
Hodnotící metody
Analýza edukačního materiálu
Analýza uměleckého díla
Analýza edukačního materiálu
Analýza uměleckého díla
Doporučená literatura
  • AVID. ProTools Reference Guid v.12.8.2. Guide Part Number, 2009. ISBN 9329-65871.
  • Bláha Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla.. 3. vydání, Praha: AMU, 2014. ISBN 978-80-7331-303-6.
  • BRIXEN, B. Eddy. Audio Metering - Measurements.. Standards and Practice, 2. vydání. UK: Focal Press, 2014. ISBN 978-0-240-81467-4.
  • Grečnár Jan. Zvuková realizácia filmu - umenie majstra zvuku. Juga. 2012. ISBN 978-80-89030-50-7.
  • HUBER, M. David & RUNSTEIN E. Robert. Moder recording Techniques.. 9. vydání, NewYork: Routledge, 2018. ISBN 978-1-138-95437-3.
  • MILES Dean. Location audio simplified: Capturing your audio..and your Audience.. UK: Focal Press, 2014. ISBN 978-1138018778.
  • OWSINSKI Bobby. The mixing engineer´s handbook.. 4. vydání, USA: BobbyOwsinski Media Group, 2017. ISBN 978-0-9985033-4-9.
  • VIERS Ric. The Location Sound Bible: How to Record Professional Dialog for Film and TV.. USA: Michael Wiese Productions, 2012. ISBN 978-1615931200.
  • VLACHÝ Václav. Praxe zvukové techniky. 3. vydání, Praha: Muzukus, 2008. ISBN 978-80-86253-46-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr