Předmět: Audiovizuální praktika Vizuální efekty 4

» Seznam fakult » FMK » KAAV
Název předmětu Audiovizuální praktika Vizuální efekty 4
Kód předmětu KAAV/AV4VE
Organizační forma výuky Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hudeček Ondřej
  • Masník Boris, ak. mal.
  • Ondruch Milan, MgA.
Obsah předmětu
Posluchači se naučí vytvořit organický 3D model podle vlastního konceptu, připraví obrazové podklady pro textury a vytvoří nastavení materiálů. Cílem je opět dosažení věrohodnosti spojení 3D objektu s okolím včetně odpovídající interakce. Dalším z úkolů tohoto semestru je vytvoření optimálně zjednodušeného 3D animatiku, umožňujícího bezproblémovou a rychlou editaci.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická)
  • Účast na výuce - 78 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Zájem o film a vizuální efekty Základní znalosti a dovednosti v ovládání počítačové techniky a základního grafického SW Základní znalost fotografie
Zájem o film a vizuální efekty Základní znalosti a dovednosti v ovládání počítačové techniky a základního grafického SW Základní znalost fotografie
Výsledky učení
Posluchač je schopen se orientovat v trikových technologiích a zvolit odpovídající technologické řešení tvůrčího úkolu.
Posluchač je schopen se orientovat v trikových technologiích a zvolit odpovídající technologické řešení tvůrčího úkolu.
Student dokáže: - Vysvětlit práci v nodálním systému - Vysvětlit synchronizaci efektu s pohybem kamery - Definovat problematiku natáčení interakce se 3D objektem - Popsat předpoklady pro věrohodné vložení 3D objektu do reálné scény - Vysvětlit funkci materiálů 3D objektu
Student dokáže: - Vysvětlit práci v nodálním systému - Vysvětlit synchronizaci efektu s pohybem kamery - Definovat problematiku natáčení interakce se 3D objektem - Popsat předpoklady pro věrohodné vložení 3D objektu do reálné scény - Vysvětlit funkci materiálů 3D objektu
Odborné dovednosti
Student umí: - Realizovat 2D kompozici trikového záběru v SW Nuke - Vyretušovat nežádoucí prvky záběru - Synchronizovat pohyb efektu s pohybem kamery - Věrohodně vložit 3D objekt do reálné statické scény - Prezentovat postup realizace i výsledné dílo
Student umí: - Realizovat 2D kompozici trikového záběru v SW Nuke - Vyretušovat nežádoucí prvky záběru - Synchronizovat pohyb efektu s pohybem kamery - Věrohodně vložit 3D objekt do reálné statické scény - Prezentovat postup realizace i výsledné dílo
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Projekce (statická, dynamická)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Projekce (statická, dynamická)
Demonstrace
Demonstrace
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Ústní zkouška
Analýza výkonů studenta
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • SAWICKI Mark. Filming the fantastic:a guide to visual effect cinematography.. Elsevier/Focal Press, 2011. ISBN 9780240814735.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr