Vyučující
|
-
Grečnár Ján, prof. Ing. ArtD.
|
Obsah předmětu
|
Stručná osnova předmětu: Hudební a dialogový playback: dialogový, hudební, technologie kontaktního snímání s hudebním playbackem, zajištění synchronizace při přepisu (pilot. TC). - Nahrávka filmové hudby: příprava hudebního scénáře - délky jednotlivých částí filmové hudby, hudební studio (vybavení studia, zvuková režie), nahrávání na "obraz" - Použití a výběr archivní hudby: práce s archivní hudbou, nevhodnost použití stereonahrávky pro vícekanálové formáty, autorská práva. - Ruchy a atmosféry v hraném dlouhometrážním filmu: způsoby získávání, kontaktní - synchronní záznam snímků bez dialogů, postsynchrony ruchy (způsob a technika nahrávání, komunikace s ruchármi), archivní ruchy a atmosféry, vytváření nových atmosfér vrstvením a kombinací, vytváření za pomoci různých úprav a stylizaci, tvůrčí způsoby vytváření a použita atmosfér a ruchů, příprava ruchový stop na DAW - úpravy, nástřih a vytváření přechodů, ...), - Výsledný zvukový mix hraného dlouhometrážních filmu: dotvoření a zkompletování jednotlivých zvukových stop, alternativní řešení zvukové režie jednotlivých zvukových scén, vytváření jednotlivých "Stam", klasický způsob mixáže analogovou technologie automatického, mix na DAW, kombinovaný způsob mixáže (analogový / digitální vícestopý páskový záznam + DAW), automatizované způsoby mixáže, mix ve velkých filmových mixážních halách, - Mezinárodní zvukové pásy: zvukový obsah IT band (zpěv, hlášení, lidské nedialógové zvuky, dechy, vzdechy, smích ...).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student nabude znalostí k realizaci hraného dlouhometrážních filmu o nahrávání filmové hudby, mixu hudby přípravu na závěrečnou mixáž - práce s efektovými procesory a samotnou mixáž audiovizuálního díla. |
Student nabude znalostí k realizaci hraného dlouhometrážních filmu o nahrávání filmové hudby, mixu hudby přípravu na závěrečnou mixáž - práce s efektovými procesory a samotnou mixáž audiovizuálního díla. |
Výsledky učení |
---|
Student má nejen teoretické, ale i praktické zkušenosti jednotlivých fází zvukové tvorby. |
Student má nejen teoretické, ale i praktické zkušenosti jednotlivých fází zvukové tvorby. |
Vyučovací metody |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Doporučená literatura
|
-
BARLET, Bruce. BARLETT, JennY. On-Location Recording Techniques.. Focal Press. 1999. ISBN 0-240-80379-5.
-
Grečnár Jan. Zvuková realizácia filmu - umenie majstra zvuku. Juga. 2012. ISBN 978-80-89030-50-7.
-
Mike Collins. Pro Tools for Music Production. Focal Press. 2002. ISBN 0-240-51640-0.
-
RAYBURN, Ray A. Eargle´s Microphone Book.. Focal Press. 2013. ISBN 978-0-240-82075.
-
YEWDALL, David Lewis. Practical Art of Motio Picture Sound.. Focal Press, 2003. ISBN 0-240-80525-9.
|