Předmět: Audiovizuální praktika Střihová skladba 4

» Seznam fakult » FMK » KAAV
Název předmětu Audiovizuální praktika Střihová skladba 4
Kód předmětu KAAV/AV4SS
Organizační forma výuky Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šenovský Otakar, BcA.
  • Krcha Daniel, MgA. Ph.D.
  • Ondruš Juraj, MgA. Ph.D.
  • Nemeškal Libor, doc. MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
Studenti si v rámci předmětu zároveň vyzkouší práci s technologií živého/obrazového střihu. Praktická cvičení: - Semestrální cvičení. - Úvod do reklamy. - Televizní reklama. - Reklamní film. - Videoklip. - Autorská reklama. - Střih komedie. - Romantická scéna. - Živý střih. - Praktická zkouška z předmětu.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Projekce (statická, dynamická), Cvičení na počítači, Týmová práce, Analýza uměleckého díla, Individuální práce studentů
  • Účast na výuce - 78 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Cílem předmětu je úvodní seznámení studentů se základy teoretických i praktických aspektů střihové skladby. Po uvedení do tématu digitálních technologií, nelineárních střihových programů a představení střihových pracovišť posluchači zpracovávají zadaná praktická cvičení.
Cílem předmětu je úvodní seznámení studentů se základy teoretických i praktických aspektů střihové skladby. Po uvedení do tématu digitálních technologií, nelineárních střihových programů a představení střihových pracovišť posluchači zpracovávají zadaná praktická cvičení.
Výsledky učení
Student zvládá technologie oboru v rozsahu daném obsahem a cílem předmětu.
Student zvládá technologie oboru v rozsahu daném obsahem a cílem předmětu.
Studenti se seznamují se strategiemi a různými možnostmi tvůrčího přístupu ke střihové skladbě těchto žánrů a formátů - dokáží popsat a charakterizovat zákonitosti střihové skladby u: - Televizní reklama. - Reklamní film. - Videoklip. - Autorská reklama. - Živý střih.
Studenti se seznamují se strategiemi a různými možnostmi tvůrčího přístupu ke střihové skladbě těchto žánrů a formátů - dokáží popsat a charakterizovat zákonitosti střihové skladby u: - Televizní reklama. - Reklamní film. - Videoklip. - Autorská reklama. - Živý střih.
Odborné dovednosti
Studenti jsou schopni aplikovat, popsat i charakterizovat jednotlivé strategie a možnosti tvůrčího přístupu ke střihové skladbě těchto žánrů a formátů: - Televizní reklama. - Reklamní film. - Videoklip. - Autorská reklama. - Živý střih.
Studenti jsou schopni aplikovat, popsat i charakterizovat jednotlivé strategie a možnosti tvůrčího přístupu ke střihové skladbě těchto žánrů a formátů: - Televizní reklama. - Reklamní film. - Videoklip. - Autorská reklama. - Živý střih.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analýza uměleckého díla
Analýza uměleckého díla
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Týmová práce
Týmová práce
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Bordwell, David a Kristin Thopson. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
  • Karel Reisz, Gavin Millar. The technoque of film editing. Burlington, 2010. ISBN 9787-024-0521-855.
  • Ken Dancyger. The technoque of film and video editing: history, theory and practice. New York, 2011. ISBN 978-024-0813-974.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr