Vyučující
|
-
Konečný Lubomír, MgA.
-
Mayer Viktor, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Ve výuce je akcentována fáze vývoje audiovizuálního díla. Praktické osvojování systému řízené výroby na FMK UTB. Konkrétní témata: - producentská příprava - rozvaha o vhodnosti projektu, připravenosti trhu, možné návratnosti - literární příprava a její právní rámec - administrativa při výrobě filmu - herecká problematika - struktura koprodukce Praktická cvičení: - společné mezioborové cvičení - návštěva industry sekce filmového festivalu - příprava modelového rozpočtu celovečerního hraného filmu a finančního plánu - pitching
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická), Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 78 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student je schopný výrazně aplikovat teoretické vědomosti. |
Student je schopný výrazně aplikovat teoretické vědomosti. |
Výsledky učení |
---|
Student je schopen analyzovat rozdíly produkce celovečerního hraného filmu, televizního pořadu, animované tvorby a reklamy. Je schopen samostatně sestavit štáb, připravit realizaci AVD, sestavit plánovanou kalkulaci ceny pro jednotlivé žánry a je schopen vést a organizovat štáb. |
Student je schopen analyzovat rozdíly produkce celovečerního hraného filmu, televizního pořadu, animované tvorby a reklamy. Je schopen samostatně sestavit štáb, připravit realizaci AVD, sestavit plánovanou kalkulaci ceny pro jednotlivé žánry a je schopen vést a organizovat štáb. |
Student orientuje se v základní legislativě mediálních zákonů. |
Student orientuje se v základní legislativě mediálních zákonů. |
Student se seznamuje s měřením sledovanosti a uváděním reklam v lineárním televizním vysílání. |
Student se seznamuje s měřením sledovanosti a uváděním reklam v lineárním televizním vysílání. |
Student se orientuje v sestavení programu televizní stanice. |
Student se orientuje v sestavení programu televizní stanice. |
Student rozumí činnosti mediální agentury. |
Student rozumí činnosti mediální agentury. |
Student se seznámí s druhy televizních žánrů a jejich výrobou. |
Student se seznámí s druhy televizních žánrů a jejich výrobou. |
Odborné dovednosti |
---|
Student umí vysvětlit základní pojmy Zákonu o rozhlasovém a televizním vysílání. |
Student umí vysvětlit základní pojmy Zákonu o rozhlasovém a televizním vysílání. |
Student rozumí licencování pořadů. |
Student rozumí licencování pořadů. |
Student identifikuje základní prvky spolupráce producenta s televizí veřejné služby. |
Student identifikuje základní prvky spolupráce producenta s televizí veřejné služby. |
Student identifikuje základní prvky spolupráce producenta s komerční televizí. |
Student identifikuje základní prvky spolupráce producenta s komerční televizí. |
Student chápe rozdíl mezi lineární a nelineární televizí. |
Student chápe rozdíl mezi lineární a nelineární televizí. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Přednášení |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Doporučená literatura
|
-
Výrobní kniha ateliéru Audiovizuální tvorba..
-
BILÍK Petr, ČERNÍK Jan. Filmař Jaromír Kallista. Olomouc, 2019. ISBN 978-80-7331-500-9.
-
HOPE Ted. Hope for film.. Berkley, 2014. ISBN 978-1-61902-332-1.
-
Kerrigan. Film Marketing. New York, 2017. ISBN 978-1-138-01335-3.
-
VACHON Christine. Shooting to Kill. London, 1998. ISBN 7475-3971-5.
|