Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Součástí předmětu jsou také praktická cvičení a jejich kolektivní rozbor. Základem společného hledání "pravidel" záběrování žánrových scén je rozbor vybraných ukázek ze současné hollywoodské produkce, které jsou následně porovnány s ukázkami z evropské a světové kinematografie. Přitom je kladen důraz nejen na charakteristické odlišnosti, ale především na shodné postupy ukazující na nezbytný řemeslný základ. Na analýzu navazuje diskuze, směřující k hlubšímu pochopení podstaty záběrovacích "pravidel" a jejich zdůvodnění ve fyzikálním, psychologickém a kulturním kontextu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Praktické procvičování, Týmová práce, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Tvůrčí práce s filmovou řečí. |
Tvůrčí práce s filmovou řečí. |
Výsledky učení |
---|
Student zvládá technologie v daném oboru. |
Student zvládá technologie v daném oboru. |
- student umí popsat přístup ke klauzurnímu zadání z hlediska své profese (specializace) - je schopen charakterizovat postupy práce na klauzurním filmu/zadání z hlediska specifik své specializace a s ohledem na žánrové kategorie filmu / zadání - umí vyjmenovat varianty řešení konkrétního zadání s ohledem na svoji profesi - je schopen aktivně participovat na prezentacích štábů |
- student umí popsat přístup ke klauzurnímu zadání z hlediska své profese (specializace) - je schopen charakterizovat postupy práce na klauzurním filmu/zadání z hlediska specifik své specializace a s ohledem na žánrové kategorie filmu / zadání - umí vyjmenovat varianty řešení konkrétního zadání s ohledem na svoji profesi - je schopen aktivně participovat na prezentacích štábů |
Odborné dovednosti |
---|
Na základě postupného osvojování si znalostí prohlubuje student tyto dovednosti: - dovede navrhnout, z hlediska své specializace, s ohledem na specifika žánru a v zájmu celku, nejvhodnější postup práce na zadání - dovede realizovat zadání (projekt, film) - zvládá aplikovat alternativy v zásvislosti na průběhu postupu práce na zadání (filmu, projektu) - prezentuje ve štábu i samostatně postup práce na klauzurním zadání s ohledem na žánr filmu / zadání |
Na základě postupného osvojování si znalostí prohlubuje student tyto dovednosti: - dovede navrhnout, z hlediska své specializace, s ohledem na specifika žánru a v zájmu celku, nejvhodnější postup práce na zadání - dovede realizovat zadání (projekt, film) - zvládá aplikovat alternativy v zásvislosti na průběhu postupu práce na zadání (filmu, projektu) - prezentuje ve štábu i samostatně postup práce na klauzurním zadání s ohledem na žánr filmu / zadání |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktické procvičování |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Praktické procvičování |
Týmová práce |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza edukačního materiálu |
Analýza edukačního materiálu |
Supervize na pracovišti |
Supervize na pracovišti |
Doporučená literatura
|
-
Výrobní kniha ateliéru Audiovizuální tvorba.
|