Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Součástí předmětu je zadání a realizace cvičení: "Časosběrný dokumentární film" ve dvou etapách. Po prvním semestru prezentace neuzavřeného projektu a po ukončení 2. semestru prezentace výsledného projektu. Po každém setkání studenti dostávají na vypracování domácí úlohy, s několika tématy, které byly součástí přednášky. Vypracované úlohy studenti odevzdají na závěrečné zkoušce a jsou součástí jejich prezentace dokazujícím zvládnutí teoretických principů, které byly součástí přednášek.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Týmová práce
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Samostatnost v kreativním procesu přípravy a realizace filmového projektu. Kolektivnost a nasazení při společných realizacích projektů. |
Samostatnost v kreativním procesu přípravy a realizace filmového projektu. Kolektivnost a nasazení při společných realizacích projektů. |
Výsledky učení |
---|
Předmět je určen pro studenty pro získání základních zkušeností s filmovou realizací. |
Předmět je určen pro studenty pro získání základních zkušeností s filmovou realizací. |
Student zná a umí: - vyjmenovat jednotlivé dramaturgické teorie - umí rozpoznat plot points - dokáže charakterizovat strukturu narativních vzorců v závislosti na žánrech - popsat rozdíly ve strukturách různých narativních strategií |
Student zná a umí: - vyjmenovat jednotlivé dramaturgické teorie - umí rozpoznat plot points - dokáže charakterizovat strukturu narativních vzorců v závislosti na žánrech - popsat rozdíly ve strukturách různých narativních strategií |
Odborné dovednosti |
---|
Na základě postupného osvojování si znalostí prohlubuje student tyto dovednosti: - dovede aplikovat jednotlivé dramaturgické teorie na konkrétní film - umí analyzovat struktury různých typů filmového vyprávění - umí na konkrétních příkladech demonstrovat odchylky od strukturálních vzorců - zvládne vyřešit slabá míste ve struktuře vyprávění |
Na základě postupného osvojování si znalostí prohlubuje student tyto dovednosti: - dovede aplikovat jednotlivé dramaturgické teorie na konkrétní film - umí analyzovat struktury různých typů filmového vyprávění - umí na konkrétních příkladech demonstrovat odchylky od strukturálních vzorců - zvládne vyřešit slabá míste ve struktuře vyprávění |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Přednášení |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Týmová práce |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Rozhovor |
Rozhovor |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Známkou |
Zpracování prezentace |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Známkou |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
CAMPBELL, Joseph. The Hero with a Thousands Faces. New Jersey : Princeton University Press,, 2004.
-
Field, Syd. Jak napsat dobrý scénář. Praha, Rybka Publishers, 2007. ISBN 80-87067-65-7.
-
MONACO, James. Jak číst film. Albatros, Praha, 2004. ISBN 978-80-00-01410-4.
-
NOVOTNÝ, Ján David. Chcete psát scenář. Ediční centrum AMU Praha, 2000. ISBN 80-85883-52-X.
-
Plazewski, Jerzy. Filmová řeč. Praha : Orbis, 1967.
-
THOMPSONOVÁ, Kristin, BORDWELL, David. Dějiny filmu. Praha, 2007. ISBN 978-80-7331-80-2.
|