Vyučující
|
-
Hudeček Ondřej
-
Batoušek Štěpán, MgA.
-
Masník Boris, ak. mal.
|
Obsah předmětu
|
Posluchači se naučí vytvořit technický (tj. "neorganický") 3D objekt podle vlastního konceptu, sestavit 3D scénu včetně nastavení kamery i světel. Následně se naučí daný objekt ve scéně animovat a po renderingu vložit do reálného filmového podkladu s využitím interakce objektu s okolím. Cílem výuky je dosáhnout věrohodného spojení virtuálního 3D objektu s reálnou scénou.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 72 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Zájem o film a vizuální efekty Základní znalosti a dovednosti v ovládání počítačové techniky a základního grafického SW Základní znalost fotografie |
Zájem o film a vizuální efekty Základní znalosti a dovednosti v ovládání počítačové techniky a základního grafického SW Základní znalost fotografie |
Výsledky učení |
---|
Posluchač je schopen se orientovat v trikových technologiích a zvolit odpovídající technologické řešení tvůrčího úkolu. |
Posluchač je schopen se orientovat v trikových technologiích a zvolit odpovídající technologické řešení tvůrčího úkolu. |
- Popsat princip perspektivního triku - Vysvětlit důvody pro použití perspektivního triku - Definovat, co je podstatné pro věrohodnou realizaci perspektivního triku. - Popsat realizaci perspektivního triku klasickou technologií - Popsat realizaci perspektivního triku digitální technologií |
- Popsat princip perspektivního triku - Vysvětlit důvody pro použití perspektivního triku - Definovat, co je podstatné pro věrohodnou realizaci perspektivního triku. - Popsat realizaci perspektivního triku klasickou technologií - Popsat realizaci perspektivního triku digitální technologií |
Odborné dovednosti |
---|
- Navrhnout optimální technologické řešení perspektivního triku - Vypočítat potřebné parametry perspektivního triku - Vytvořit statický perspektivní trik "in-camera" technologií - Nasnímat zdroje pro digitální perspektivní trik postprodukční - Provést kompozici zdrojových vrstev do věrohodného výsledku (AfterEffects) |
- Navrhnout optimální technologické řešení perspektivního triku - Vypočítat potřebné parametry perspektivního triku - Vytvořit statický perspektivní trik "in-camera" technologií - Nasnímat zdroje pro digitální perspektivní trik postprodukční - Provést kompozici zdrojových vrstev do věrohodného výsledku (AfterEffects) |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Demonstrace |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Demonstrace |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
BIRN Jeremy. [Digital] lighting & rendering. New Riders, 2014. ISBN 9780321928986.
-
Bordwell, David a Kristin Thopson. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
-
REISZ Karel, MILLAR Gavin. The technique of film editing.. Burlington, 2010. ISBN 9787-024-0521-855.
|