Vyučující
|
-
Grečnár Ján, prof. Ing. ArtD.
|
Obsah předmětu
|
Realizace hraného dlouhometrážních filmu - Přípravná fáze: scénář, studium scénáře, setkání s režisérem - konzultace, obhlídky prostorů natáčení, koncepce zvukové složky, příprava playbacků, vytipování, zajištění a příprava technologických zařízení pro snímání zvuku, - Realizační fáze produkce filmu: snímání "kontaktního" nebo "pomocného" zvuku, nahrávání samostatných zvuků (ruchů a atmosfér), - Snímání kontaktního zvuku a jeho záznam: výhody a nevýhody kontaktního zvuku, záznamové zařízení - analogové, digitální; mixážní pulty, použití více mikrofonů a mikroportov (barva zvuku fázování); mikroporty (barva zvuku, frekvenční úpravy, pravidla umístění); natáčení kontaktního zvuku pro vícekanálové aplikace; natáčení nedialógových záběrů a samostatných zvuků. - Postprodukce - dokončovací fáze: střih obrazu a zvuku, vypracování hudebního scénáře, výběr archivních ruchů a atmosfér, nahrávka chybějících ruchů a atmosfér, nahrávka postsynchrony ruchů - Foley, nástřih samostatných zvuků, příprava, úpravy a tvorba zvukových triků a ruchů, úprava kontaktního zvuku na DAW, nahrávání hudby, nástřih a dodatečné synchronizaci hudby, výsledný mix zvuku - postsynchrony v hraném dlouhometrážním filmu, důvody pro postsynchrony (rušné prostředí, dobový film, technické problémy, projev, změna části dialogu, stylizace), pomocný zvuk - kvalita pomocného zvuku, - Úprava a práce s kontaktním zvukem: "vyčištění" zvukové stopy, technické úpravy kontaktního zvuku, rozdělení do jednotlivých stop.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
- Účast na výuce
- 36 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student má nejen teoretické, ale i praktické zkušenosti jednotlivých fází zvukové tvorby, jednotlivé možnosti - volba technologie, výhody a nevýhody možných způsobů snímání primárního záznamu zvuku a zpracování primárního záznamu v DAW, jednotlivé úpravy zvuku, nahrávání, střih a další úpravy atmosfér, práce s archivní hudbou. |
Student má nejen teoretické, ale i praktické zkušenosti jednotlivých fází zvukové tvorby, jednotlivé možnosti - volba technologie, výhody a nevýhody možných způsobů snímání primárního záznamu zvuku a zpracování primárního záznamu v DAW, jednotlivé úpravy zvuku, nahrávání, střih a další úpravy atmosfér, práce s archivní hudbou. |
Výsledky učení |
---|
Student má nejen teoretické, ale i praktické zkušenosti jednotlivých fází zvukové tvorby. |
Student má nejen teoretické, ale i praktické zkušenosti jednotlivých fází zvukové tvorby. |
Vyučovací metody |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Doporučená literatura
|
-
BARLET, Bruce. BARLETT, JennY. On-Location Recording Techniques.. Focal Press. 1999. ISBN 0-240-80379-5.
-
Grečnár Jan. Zvuková realizácia filmu - umenie majstra zvuku. Juga. 2012. ISBN 978-80-89030-50-7.
-
Mike Collins. Pro Tools for Music Production. Focal Press. 2002. ISBN 0-240-51640-0.
-
RAYBURN, Ray A. Eargle´s Microphone Book.. Focal Press. 2013. ISBN 978-0-240-8207.
-
YEWDALL, David Lewis. Practical Art of Motio Picture Sound.. Focal Press, 2003. ISBN 0-240-80525-9.
|