Předmět: Teorie a technologie Vizuální efekty 3

» Seznam fakult » FMK » KAAV
Název předmětu Teorie a technologie Vizuální efekty 3
Kód předmětu KAAV/AV3TV
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Masník Boris, ak. mal.
  • Batoušek Štěpán, MgA.
Obsah předmětu
Teoretické základy 3D technologie, výuka v programech Blender, Maya, 3DSMax. Postupy při modelování objektu, jeho základním rigování a vytvoření textur. Posluchači se rovněž seznámí s metodami renderování ve vrstvách a naučí se pracovat se specializovanými renderovacími programy - např. Arnold. Na tato témata pak navazují informace o práci s vyrenderovanými vrstvami a jejich vzájemným laděním v programu Nuke.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Projekce (statická, dynamická), Praktické procvičování
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Základní znalosti všeobecně vzdělávacích předmětů.
Základní znalosti všeobecně vzdělávacích předmětů.
Výsledky učení
Student je schopen pochopit význam trikové kamery v jednotlivých technologiích animovaného filmu.
Student je schopen pochopit význam trikové kamery v jednotlivých technologiích animovaného filmu.
Student dokáže: - Definovat kroky přípravy trikového řešení společného projektu - Definovat technologickou a časovou náročnost společného projektu - Popsat spolupráci VFX pracoviště s filmovým štábem - Popsat vztah pregradingu a gradingu k VFX postprodukci - Vysvětlit nutnost záznamu parametrů scény pro postprodukci
Student dokáže: - Definovat kroky přípravy trikového řešení společného projektu - Definovat technologickou a časovou náročnost společného projektu - Popsat spolupráci VFX pracoviště s filmovým štábem - Popsat vztah pregradingu a gradingu k VFX postprodukci - Vysvětlit nutnost záznamu parametrů scény pro postprodukci
Odborné dovednosti
Student dokáže: - Vytvořit funkční VFX breakdown společného projektu - Koordinovat spolupráci na realizaci VFX - Vytvořit záznam scény pro potřeby VFX - Vytvořit a odladit materiály pro 3D objekt - Zvládnout základní nedestruktivní barevnou korekci záběru
Student dokáže: - Vytvořit funkční VFX breakdown společného projektu - Koordinovat spolupráci na realizaci VFX - Vytvořit záznam scény pro potřeby VFX - Vytvořit a odladit materiály pro 3D objekt - Zvládnout základní nedestruktivní barevnou korekci záběru
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Přednášení
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Rozhovor
Rozhovor
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • https://download.autodesk.com/global/docs/maya2014/en_us/.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr