Předmět: Studia AV kultury 3

» Seznam fakult » FMK » KAAV
Název předmětu Studia AV kultury 3
Kód předmětu KAAV/AV3SK
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kudláč Jakub, prof. Mgr. Ph.D.
  • Dvořáčková Markéta, Mgr.
Obsah předmětu
Obsah: Povalecna evropska kinematografie. Italsky neorealismus. Idea autorstvi a umelecky film Nove vlny Hollywood 1960-1980 Kinematografie vychodniho bloku 1945-1989 Sovetska kinematografie 1945-1991 Vyvoj zapadoevropskych kinematografii po roce 1968 Kinematografie Asie Kinematografie Latinske Ameriky Kinematografie Australie a Noveho Zelandu Americka kinematografie a zabavni prumysl v 80. letech Současný film

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza uměleckého díla
  • Účast na výuce - 48 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student bude po absolvování předmětu schopen: - kriticky přemýšlet o přístupech k filmovým dějinám
Student bude po absolvování předmětu schopen: - kriticky přemýšlet o přístupech k filmovým dějinám
- popsat souvislost mezi společenským vývojem a kinematografií
- popsat souvislost mezi společenským vývojem a kinematografií
- vysvětlit inovace v audiovizuálních technologiích
- vysvětlit inovace v audiovizuálních technologiích
- orientovat se ve vývoji dějin světové kinematografie od počátků do roku 1945
- orientovat se ve vývoji dějin světové kinematografie od počátků do roku 1945
- analyzovat a interpretovat díla vybraných tvůrců
- analyzovat a interpretovat díla vybraných tvůrců
Odborné dovednosti
Student bude po absolvování předmětu schopen: - navrhnout a představit koncepci patnáctiminutového výkladu ke všem zadaným okruhům z teorie a dějin kinematografie a AV kultury
Student bude po absolvování předmětu schopen: - navrhnout a představit koncepci patnáctiminutového výkladu ke všem zadaným okruhům z teorie a dějin kinematografie a AV kultury
- ke každému z nich pak dokáže vybrat významné a příznačné filmy, o kterých je připraven/a s hlubší znalostí hovořit
- ke každému z nich pak dokáže vybrat významné a příznačné filmy, o kterých je připraven/a s hlubší znalostí hovořit
- analyzuje a interpretuje film dle vlastního výběru
- analyzuje a interpretuje film dle vlastního výběru
- vypracuje úkoly k vybraným (a případně i aktuálně řešeným) problémům studia filmových dějin
- vypracuje úkoly k vybraným (a případně i aktuálně řešeným) problémům studia filmových dějin
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Analýza uměleckého díla
Analýza uměleckého díla
Hodnotící metody
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Esej
Esej
Doporučená literatura
  • BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. V Praze: Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-207-7.
  • BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
  • CASETTI, Francesco. Filmové teorie 1945-1990. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2008. ISBN 978-80-7331-143-8.
  • Časopisy. Film a doba, Cinepur, Iluminace, Kino-Ikon, aj..
  • KOKEŠ, Radomír D. Rozbor filmu. Brno: Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, 2015. ISBN 978-80-210-7756-.
  • KOVÁCS, András Bálint. Screening modernism: European art cinema, 1950-1980. Chicago: University of Chicago Press, 2007. ISBN 9780226451657.
  • KUHN, Annette a Guy WESTWELL. Authorship. + Genre. In: A dictionary of film studies.. Oxford University Press, ix, 516 s. Oxford paperback reference. Oxford, 2012. ISBN 978-0-19-958726-1.
  • NELMES, Jill. Introduction to film studies. Fifth edition.. Routledge, xxv, 536 s. London, 2012. ISBN 978-0-415-58257-5.
  • NICHOLS, Bill. Engaging cinema: an introduction to film studies. New York: W.W. Norton & Company, 2010. ISBN 978-0-393-93491-5.
  • NOWELL-SMITH, Geoffrey. The Oxford history of world cinema. Oxford: Oxford University Press, 1996. ISBN 0198742428.
  • STAM, Robert a Toby MILLER. Film and theory: an anthology.. MA: Blackwell Publishing, xviii, 862 s. Malden, 2000. ISBN 0-6312-0626-4.
  • SZCZEPANIK, Petr. Nová filmová historie: antologie současného myšlení o dějinách kinematografie a audiovizuální kultury. Praha: Herrmann, 2004. ISBN 80-239-4107-0.
  • Thompson, Kristin. Breaking the glass armor : neoformalist film analysis. Princeton, N.J. ; Guildford : Princeton University Press, 1988. ISBN 0-691-06724-4.
  • THOMPSONOVÁ, Kristin. Neoformalistická filmová analýza: jeden přístup, mnoho metod.. Iluminace č. 1, s. 5-36. 1998.
  • THOMPSONOVÁ, Kristin. Realismus ve filmu: Zlode?ji kol.. Iluminace 10, c?. 2, s. 69?86. 1998.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr