Vyučující
|
-
Liebenberger Július, Mgr. art. ArtD.
|
Obsah předmětu
|
Student je vedený k pochopení a prohloubení obrazu ako atmosférotvoného prvku díla. Fokusace je striktně orientovaná na výběr prostředí ve vztahu k sujetu a konečného výrazu. Studenti jsou taktéž obeznámení s komplikovanou technikou tvorby obrazu ve vztahu k přiblížení se vizuální konepci profesionálního díla. Jsou vedení k užití komplikovaných pohybů kamery s užitím jízd či kamerou z ruky. Rozeznávají rozdíl ve vytváření a užití různého druhu pohybu. - základní orientace v principech vytváření elektronického obrazu - kamera a její součásti - tělo kamery, hledáček, ukládání dat, napájení - princip vzniku obrazu, fotoelektrický jev - vzorkování obrazu - kompresní algoritmy - data a práce s daty - lineární a logaritmický prostor - transformace literárního scenáře do obrazové podoby
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická), Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 72 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student je schopný výrazně aplikovat teoretické vědomosti. |
Student je schopný výrazně aplikovat teoretické vědomosti. |
Výsledky učení |
---|
Student je schopný výrazně aplikovat teoretické vědomosti ve svých vlastních projektech audiovizuálních děl. |
Student je schopný výrazně aplikovat teoretické vědomosti ve svých vlastních projektech audiovizuálních děl. |
- definuje, jak se tvoří atmosféra audiovizuálního díla - vysvětlí principy výběru prostředí ve vztahu ke konečnému výrazu audiovizuálního díla - vysvětlí způsoby využití komplikované techniky tvorby obrazu - popíše principy komplikovaných pohybů kamery - popíše způsoby pohybů kamery v jízdě či kamerou z ruky |
- definuje, jak se tvoří atmosféra audiovizuálního díla - vysvětlí principy výběru prostředí ve vztahu ke konečnému výrazu audiovizuálního díla - vysvětlí způsoby využití komplikované techniky tvorby obrazu - popíše principy komplikovaných pohybů kamery - popíše způsoby pohybů kamery v jízdě či kamerou z ruky |
- definuje, jak se tvoří atmosféra audiovizuálního díla |
- definuje, jak se tvoří atmosféra audiovizuálního díla |
- vysvětlí principy výběru prostředí ve vztahu ke konečnému výrazu audiovizuálního díla |
- vysvětlí principy výběru prostředí ve vztahu ke konečnému výrazu audiovizuálního díla |
- vysvětlí způsoby využití komplikované techniky tvorby obrazu |
- vysvětlí způsoby využití komplikované techniky tvorby obrazu |
- popíše principy komplikovaných pohybů kamery |
- popíše principy komplikovaných pohybů kamery |
- popíše způsoby pohybů kamery v jízdě či kamerou z ruky |
- popíše způsoby pohybů kamery v jízdě či kamerou z ruky |
Odborné dovednosti |
---|
Student dokáže: |
Student dokáže: |
- využívá v audiovizuálním díle atmosféry |
- využívá v audiovizuálním díle atmosféry |
- umí vybírat vhodné prostředí ve vztahu k sujetu |
- umí vybírat vhodné prostředí ve vztahu k sujetu |
- umí vybírat vhodné prostředí ve vztahu ke konečnému výrazu díla |
- umí vybírat vhodné prostředí ve vztahu ke konečnému výrazu díla |
- zvládá komplikovanou techniku tvorby obrazu při realizaci |
- zvládá komplikovanou techniku tvorby obrazu při realizaci |
- umí navrhnout kompozici obrazu |
- umí navrhnout kompozici obrazu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Známkou |
Známkou |
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. V Praze: Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-207-7.
-
Bordwell, David a Kristin Thopson. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
-
KOKEŠ, Radomír D. Rozbor filmu. Brno: Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, 2015. ISBN 978-80-210-7756-.
|