Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Důraz je kladen především na komunikaci mezi zvukovým a střihovým postprodukčním pracovištěm. Znalosti studenta jsou dále prohlubovány především v oblasti zapojení a správy metadat s jejich následným užitím ve zvukové postprodukci - nabyté dovednosti zužitkuje především při realizaci základních cvičení prvního ročníku a individuálních oborových cvičení, které se zaměřují na rozšířenou editaci a automatizaci v DAW Avid ProTools. Tematické okruhy: - sestavení profesionálního filmového řetězce z pohledu mistra zvuku - bezdrátové systémy a jejich využití v praxi - TIMECODE, SMPTE, GENLOCK a práce s metadaty při záznamu kontaktního zvuku - užití zaznamenaných metadat v profesionálním postprodukčním řetězci - procvičování a práce s automatizací v DAW Avid ProTools - metody měření II. - konzultace semestrální práce a zadaných cvičení v průběhu semestru
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Cvičení na počítači, Praktické procvičování, Práce studentů ve dvojicích
- Účast na výuce
- 78 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student má všeobecné znalosti v oblasti Informačních technologií. Samostudium je základním předpokladem pro úspěšné zvládnutí látky (dle literatury, internetových zdrojů atd.). |
Student má všeobecné znalosti v oblasti Informačních technologií. Samostudium je základním předpokladem pro úspěšné zvládnutí látky (dle literatury, internetových zdrojů atd.). |
Výsledky učení |
---|
Student se naučí komunikovat ve filmovém štábu - především ve vztahu k režii a střihovému pracovišti. Je schopný realizovat krátký film a cvičení dle zadání. |
Student se naučí komunikovat ve filmovém štábu - především ve vztahu k režii a střihovému pracovišti. Je schopný realizovat krátký film a cvičení dle zadání. |
- Student zná základní dramaturgická pravidla využití filmového dialogu, |
- Student zná základní dramaturgická pravidla využití filmového dialogu, |
- vysvětlit své záměry realizace při práci na dialogovém cvičení, |
- vysvětlit své záměry realizace při práci na dialogovém cvičení, |
- umí vysvětlit postupy při zpracování dialogu ve zvukové postprodukci, |
- umí vysvětlit postupy při zpracování dialogu ve zvukové postprodukci, |
- popíše základní rozdíl při SW řešení čištění dialogu (Izotop,Waves, AconDigital atd.), |
- popíše základní rozdíl při SW řešení čištění dialogu (Izotop,Waves, AconDigital atd.), |
- uvede a popíše základní pravidla pro import/export projektu v rámci DAW (DigitalAudioWorkstation). |
- uvede a popíše základní pravidla pro import/export projektu v rámci DAW (DigitalAudioWorkstation). |
Odborné dovednosti |
---|
- Student využívá pravidla dramaturgie filmového dialogu, |
- Student využívá pravidla dramaturgie filmového dialogu, |
- identifikuje vhodné snímání dialogu pro danou scénu, |
- identifikuje vhodné snímání dialogu pro danou scénu, |
- umí pomocí dílčích cvičení definovat základní potřeby pro správné čištění dialogů se základními funkcemi úprav DAW nebo rozšiřujícím SW, |
- umí pomocí dílčích cvičení definovat základní potřeby pro správné čištění dialogů se základními funkcemi úprav DAW nebo rozšiřujícím SW, |
- aplikuje své získané znalosti na semestrální práci (dramaturgie, záznam, postprodukce), |
- aplikuje své získané znalosti na semestrální práci (dramaturgie, záznam, postprodukce), |
- je schopen prezentovat svou semestrální práci v rámci specializace zvuková skladba (zkušební komise, AAV prezentace atd.). |
- je schopen prezentovat svou semestrální práci v rámci specializace zvuková skladba (zkušební komise, AAV prezentace atd.). |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktické procvičování |
Cvičení na počítači |
Cvičení na počítači |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Analýza edukačního materiálu |
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Analýza edukačního materiálu |
Doporučená literatura
|
-
AVID. ProTools Reference Guid v.12.8.2. Guide Part Number, 2009. ISBN 9329-65871.
-
Bláha Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla.. 3. vydání, Praha: AMU, 2014. ISBN 978-80-7331-303-6.
-
BRIXEN B. Eddy. Audio Metering - Measurements, Standards and Practice.. 2. vydání. UK: Focal Press, 2014. ISBN 978-0-240-81467-4.
-
Grečnár Jan. Zvuková realizácia filmu - umenie majstra zvuku. Juga. 2012. ISBN 978-80-89030-50-7.
-
HUBER, M. David & RUNSTEIN E. Robert. Moder recording Techniques.. 9. vydání, NewYork: Routledge, 2018. ISBN 978-1-138-95437-3.
-
MILES Dean. Location audio simplified: Capturing your audio..and your Audience.. UK: Focal Press, 2014. ISBN 978-1138018778.
-
OWSINSKI Bobby. The mixing engineer´s handbook.. 4. vydání, USA: BobbyOwsinski Media Group, 2017. ISBN 978-0-9985033-4-9.
-
VIERS Ric. The Location Sound Bible: How to Record Professional Dialog for Film and TV.. USA: Michael Wiese Productions, 2012. ISBN 978-1615931200.
-
VLACHÝ Václav. Praxe zvukové techniky. 3. vydání, Praha: Muzukus, 2008. ISBN 978-80-86253-46-5.
|