Vyučující
|
-
Velič Martin, MgA. ArtD.
-
Kubeček Tomáš, MgA.
-
Pustina Kocí Irena, MgA. Ph.D., MBA
-
Liebenberger Július, Mgr. art. ArtD.
-
Masník Boris, ak. mal.
-
Konečný Lubomír, MgA.
-
Ondruš Juraj, MgA. Ph.D.
-
Pešek Lukáš, MgA.
|
Obsah předmětu
|
Detailně jsou rozebrány a popsány úkony související s činností režiséra, scenáristy, produkčního, kameramana, střihače, mistra zvuku a supervizora vizuálních efektů ve fázích preprodukce, produkce a postprodukce. Akcentována je také návaznost na další profese filmového štábu. V rovině obsahovo-formální jsou studentům představena specifika příprav, natáčení a postprodukce dialogových scén.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Týmová práce
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Základní znalosti filmové štábu. |
Základní znalosti filmové štábu. |
Výsledky učení |
---|
Porozumění pravidlům všech oborů audiovizuální tvorby. |
Porozumění pravidlům všech oborů audiovizuální tvorby. |
- Student vysvětlí základní činnosti profese režiséra a scenáristy, - definuje práci produkčního a kameramana, - vymezí odbornou práci střihače a mistra zvuku, - vysvětlí roli supervizora vizuálních efektů ve fázích preprodukce, produkce a postprodukce, - vyjmenuje návaznosti všech profesí filmového štábu, - vydefinuje specifika příprav, natáčení a postprodukce dialogových scén. |
- Student vysvětlí základní činnosti profese režiséra a scenáristy, - definuje práci produkčního a kameramana, - vymezí odbornou práci střihače a mistra zvuku, - vysvětlí roli supervizora vizuálních efektů ve fázích preprodukce, produkce a postprodukce, - vyjmenuje návaznosti všech profesí filmového štábu, - vydefinuje specifika příprav, natáčení a postprodukce dialogových scén. |
Understanding of the rules of all disciplines of audiovisual production. Understanding the rules of all fields of audiovisual production. Down Edit Delete - The student will explain the basic activities of the profession of director and screenwriter, - define the work of a producer and a cinematographer, - define the professional work of the editor and sound engineer, - explain the role of the visual effects supervisor in the pre-production, production and post-production phases, - lists the continuities of all the professions of the film crew, - define the specifics of the preparation, shooting and post-production of dialogue scenes. |
Understanding of the rules of all disciplines of audiovisual production. Understanding the rules of all fields of audiovisual production. Down Edit Delete - The student will explain the basic activities of the profession of director and screenwriter, - define the work of a producer and a cinematographer, - define the professional work of the editor and sound engineer, - explain the role of the visual effects supervisor in the pre-production, production and post-production phases, - lists the continuities of all the professions of the film crew, - define the specifics of the preparation, shooting and post-production of dialogue scenes. |
Odborné dovednosti |
---|
- Student využívá znalosti jednotlivých profesí při své tvorbě, - stanoví adekvátní požadavky na členy štábu při realizaci filmového díla, - využívá odborná hlediska jednotlivých profesí při týmových konzultacích, - identifikuje potřeby přípravy natáčení, - využívá znalosti při natáčení a postprodukci dialogových scén. |
- Student využívá znalosti jednotlivých profesí při své tvorbě, - stanoví adekvátní požadavky na členy štábu při realizaci filmového díla, - využívá odborná hlediska jednotlivých profesí při týmových konzultacích, - identifikuje potřeby přípravy natáčení, - využívá znalosti při natáčení a postprodukci dialogových scén. |
- The student uses the knowledge of individual professions in his/her work, - Determines adequate requirements for crew members in the realization of a film work, - uses professional aspects of individual professions in team consultations, - identifies the needs of filming preparation, - uses knowledge in shooting and post-production of dialogue scenes. |
- The student uses the knowledge of individual professions in his/her work, - Determines adequate requirements for crew members in the realization of a film work, - uses professional aspects of individual professions in team consultations, - identifies the needs of filming preparation, - uses knowledge in shooting and post-production of dialogue scenes. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Týmová práce |
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Týmová práce |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Systematické pozorování studenta |
Systematické pozorování studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza uměleckého díla |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Analýza uměleckého díla |
Doporučená literatura
|
-
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
-
Christopher j. Bowen, Roy Thompson. Grammar of the Edit. 2013. ISBN 978-024-0526-089.
-
Jech, Pavel. The seven minute screenplay. 1. vyd. V Praze : Akademie múzických umění, 2009. ISBN 978-80-7331-153-7.
-
LANDAU Neil, FREDERICK Matthew. 101 things I learned in film school.. New York, NY: Grand Central Pub, 2010. ISBN 978-0-446-55027-7.
-
ted jones, Chris Patmore. Škola filmaření. Praha, 2013. ISBN 978-80-7391-867-5.
|