Vyučující
|
-
Erla Josef, MgA. Ph.D.
-
Šenovský Otakar, BcA.
|
Obsah předmětu
|
Posluchači jsou rovněž seznámeni s dějinami a současností střihových technologií a prakticky řeší střih dialogových scén, možnosti redukcí skriptových chyb a realizují první autorské dokumentární cvičení. Konkrétní témata: - Střihová skladba dialogu. - Možnosti a limity střihové skladby dialogu v praxi. - Střihač a jeho postavení ve štábu. - Střihová skladba ve fázi preprodukce. - Střihová skladba ve fázi produkce. - Střihová skladba ve fázi postprodukce. - Řešení skriptových chyb. - Vztah a komunikace mezi režisérem a střihačem. Praktická cvičení: - Společné mezioborové cvičení. - Základy dialogu. - Dialog a skript. - Český dialog. - Dialog více lidí. - Dokumentární etuda. - Praktická zkouška z předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Projekce (statická, dynamická), Cvičení na počítači, Týmová práce, Analýza uměleckého díla, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 78 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cílem předmětu je úvodní seznámení studentů se základy teoretických i praktických aspektů střihové skladby. Po uvedení do tématu digitálních technologií, nelineárních střihových programů a představení střihových pracovišť posluchači zpracovávají zadaná praktická cvičení. |
Cílem předmětu je úvodní seznámení studentů se základy teoretických i praktických aspektů střihové skladby. Po uvedení do tématu digitálních technologií, nelineárních střihových programů a představení střihových pracovišť posluchači zpracovávají zadaná praktická cvičení. |
Výsledky učení |
---|
Student zvládá technologie oboru v rozsahu daném obsahem a cílem předmětu. |
Student zvládá technologie oboru v rozsahu daném obsahem a cílem předmětu. |
Konkrétní témata - teorie a formální postupy - studenti dokáží popsat: - Střihová skladba dialogu. - Možnosti a limity střihové skladby dialogu v praxi. - Střihač a jeho postavení ve štábu. - Střihová skladba ve fázi preprodukce. - Střihová skladba ve fázi produkce. - Střihová skladba ve fázi postprodukce. - Řešení skriptových chyb. - Vztah a komunikace mezi režisérem a střihačem. |
Konkrétní témata - teorie a formální postupy - studenti dokáží popsat: - Střihová skladba dialogu. - Možnosti a limity střihové skladby dialogu v praxi. - Střihač a jeho postavení ve štábu. - Střihová skladba ve fázi preprodukce. - Střihová skladba ve fázi produkce. - Střihová skladba ve fázi postprodukce. - Řešení skriptových chyb. - Vztah a komunikace mezi režisérem a střihačem. |
Odborné dovednosti |
---|
Konkrétní témata - aplikace teoretických znalostí na konkrétních AVD - studenti dokáží účelně použít a aplikovat: - Střihová skladba dialogu. - Možnosti a limity střihové skladby dialogu v praxi. - Střihač a jeho postavení ve štábu. - Střihová skladba ve fázi preprodukce. - Střihová skladba ve fázi produkce. - Střihová skladba ve fázi postprodukce. - Řešení skriptových chyb. - Vztah a komunikace mezi režisérem a střihačem. |
Konkrétní témata - aplikace teoretických znalostí na konkrétních AVD - studenti dokáží účelně použít a aplikovat: - Střihová skladba dialogu. - Možnosti a limity střihové skladby dialogu v praxi. - Střihač a jeho postavení ve štábu. - Střihová skladba ve fázi preprodukce. - Střihová skladba ve fázi produkce. - Střihová skladba ve fázi postprodukce. - Řešení skriptových chyb. - Vztah a komunikace mezi režisérem a střihačem. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Cvičení na počítači |
Cvičení na počítači |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Týmová práce |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Dmytryk, Edward. On Film Editing. Woburn, 1984. ISBN 9780240517384.
-
Karel Reisz, Gavin Millar. The technoque of film editing. Burlington, 2010. ISBN 9787-024-0521-855.
-
Ken Dancyger. The technoque of film and video editing: history, theory and practice. New York, 2011. ISBN 978-024-0813-974.
-
RABIGER, Michael a Mick HURBIS-CHERRIER. Directing: Film Techniques and Aesthetics.
|