Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Ve výuce je akcentována fáze výroby audiovizuálního díla. Studenti jsou seznámeni s jednotlivými funkcemi ve výrobním štábu, vytvářením rozpočtu, natáčecího plánu, práci s technickým scénářem a technickými listy / rozdělení motivů podle míst natáčení (lokací), herecké role atd./ a samotná realizace natáčení s dokumentací /dispozice, denní zprávy/, postprodukce /plánování blokace postprodukčních pracovišť a kontrola postprodukčního workflow), vysvětlení systému řízené výroby na FMK UTB. Výuka primárně pracuje s hraným celovečerním filmem, ale ve výuce jsou akcentovány rozdíly, které se týkají producentské a produkční práce na dokumentárních a animovaných filmech, televizních formátech, reklamě a internetových formátech. Studenti získají informace o VR, počítačových hrách a dalších nových formátech. Praktická cvičení: - společné mezioborové cvičení - vypracování natáčecího plánu - vypracování rozpočtu filmu - pitching
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická), Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 78 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student je schopný výrazně aplikovat teoretické vědomosti. |
Student je schopný výrazně aplikovat teoretické vědomosti. |
Výsledky učení |
---|
Student je schopen analyzovat rozdíly produkce celovečerního hraného filmu, televizního pořadu, animované tvorby a reklamy. Je schopen samostatně sestavit štáb, připravit realizaci AVD, sestavit plánovanou kalkulaci ceny pro jednotlivé žánry a je schopen vést a organizovat štáb. |
Student je schopen analyzovat rozdíly produkce celovečerního hraného filmu, televizního pořadu, animované tvorby a reklamy. Je schopen samostatně sestavit štáb, připravit realizaci AVD, sestavit plánovanou kalkulaci ceny pro jednotlivé žánry a je schopen vést a organizovat štáb. |
Student se orientuje v základní legislativě lokálního audiovizuálního průmyslu. |
Student se orientuje v základní legislativě lokálního audiovizuálního průmyslu. |
Student rozumí technickému scénáři. |
Student rozumí technickému scénáři. |
Student umí zpracovat základní produkční dokumenty. |
Student umí zpracovat základní produkční dokumenty. |
Student umí sestavit výrobní rozpočet. |
Student umí sestavit výrobní rozpočet. |
Student rozumí a umí vysvětlit organizaci natáčení. |
Student rozumí a umí vysvětlit organizaci natáčení. |
Odborné dovednosti |
---|
Student umí využívat nástroje produkčních dokumentů. |
Student umí využívat nástroje produkčních dokumentů. |
Student díky analýze technického scénáře umí sestavit natáčecí plán. |
Student díky analýze technického scénáře umí sestavit natáčecí plán. |
Student umí koordinovat postprodukci, tak aby audiovizuální dílo bylo úspěšně realizované. |
Student umí koordinovat postprodukci, tak aby audiovizuální dílo bylo úspěšně realizované. |
Student umí pracovat s výrobním rozpočtem v jednotlivých fází výroby audiovizuálního díla. |
Student umí pracovat s výrobním rozpočtem v jednotlivých fází výroby audiovizuálního díla. |
Student umí sestavit adekvátní finanční plán a vyúčtování. |
Student umí sestavit adekvátní finanční plán a vyúčtování. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Přednášení |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Doporučená literatura
|
-
Antologie textů k úvodům pro 1. ročník bakalářského studia.. Praha, 2006.
-
Bordwell, David a Kristin Thopson. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
-
KURZ, Sibylle. Pitch it!.. V Praze: Akademie múzických umění, 2013. ISBN 978-80-7331-284-8.
|