Vyučující
|
-
Pešek Lukáš, MgA.
-
Velič Martin, MgA. ArtD.
-
Krcha Daniel, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět pod vedením a koordinací garanta probíhá v jedné skupině, která je seznámena s teoretickým základem tématu, jehož znalost je potřebná pro realizaci cvičení. Studenti následně realizují dílčí cvičení ve štábech (bez vymezení profesí). Vytvořená praktická díla jsou poté detailně analyzována pedagogy i ve společné diskuzi studentů na seminářích. Konkrétní okruhy a zadání: - paralelní narativy bez skoků v čase, - paralelní narativy se skoky v čase, - zvuková skladba, - křížový střih, - konflikt.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projekce (statická, dynamická), Týmová práce, Analýza uměleckého díla
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Základní znalosti v oblasti filmové řeči, osvojení praktických zkušenosti při realizaci dílčích cvičení. |
Základní znalosti v oblasti filmové řeči, osvojení praktických zkušenosti při realizaci dílčích cvičení. |
Výsledky učení |
---|
Studenti jsou schopni vytvořit praktické dílo. |
Studenti jsou schopni vytvořit praktické dílo. |
- definuje principy paralelní narace bez skoků v čase, - vysvětlí principy paralelní narace se skoky v čase, - definuje pravidla zvukové skladby, - vysvětlí pojem křížový střih, - vyjmenuje jednotlivé fáze konfliktu. |
- definuje principy paralelní narace bez skoků v čase, - vysvětlí principy paralelní narace se skoky v čase, - definuje pravidla zvukové skladby, - vysvětlí pojem křížový střih, - vyjmenuje jednotlivé fáze konfliktu. |
- Defines the principles of parallel narrative without jumps in time, - explains the principles of parallel narrative with time jumps, - define the rules of sound composition, - explains the concept of cross-cutting, - list the phases of conflict. |
- Defines the principles of parallel narrative without jumps in time, - explains the principles of parallel narrative with time jumps, - define the rules of sound composition, - explains the concept of cross-cutting, - list the phases of conflict. |
Odborné dovednosti |
---|
- využívá paralelní naraci ve scenáristické tvorbě, - vystaví příběh s paralelní narací se skoky v čase, - využívá ve filmu zvukovou skladbu, - pracuje s křížovým střihem, - vystaví plnohodnotný konflikt. |
- využívá paralelní naraci ve scenáristické tvorbě, - vystaví příběh s paralelní narací se skoky v čase, - využívá ve filmu zvukovou skladbu, - pracuje s křížovým střihem, - vystaví plnohodnotný konflikt. |
- uses parallel narration in screenwriting, - builds a story with a parallel narrative with jumps in time, - uses a soundtrack in the film, - works with cross-cutting, - exposes a full-blown conflict. |
- uses parallel narration in screenwriting, - builds a story with a parallel narrative with jumps in time, - uses a soundtrack in the film, - works with cross-cutting, - exposes a full-blown conflict. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Týmová práce |
Týmová práce |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Supervize na pracovišti |
Supervize na pracovišti |
Doporučená literatura
|
-
BLOCK Bruce. The visual story: creating the structure of film, tv, and digital media. New York: Focal Press, 2013. ISBN 9780240807799.
-
FIELD Syd. Jak napsat dobrý scénář: základy scenáristiky.. Rybka. Praha, 2007. ISBN 978-80-87067-65-9.
-
FOSTER Thomas C. Jak číst film: cinefilův průvodce po světě pohyblivých obrázků.. Brno: Host, 2017. ISBN 978-80-7577-183-4.
|