Předmět: Ateliér 2

» Seznam fakult » FMK » KAAV
Název předmětu Ateliér 2
Kód předmětu KAAV/AV2AT
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hudeček Ondřej
  • Velič Martin, MgA. ArtD.
  • Kubeček Tomáš, MgA.
  • Liebenberger Július, Mgr. art. ArtD.
  • Masník Boris, ak. mal.
  • Konečný Lubomír, MgA.
  • Ondruš Juraj, MgA. Ph.D.
  • Hruda Pavel, MgA.
  • Pešek Lukáš, MgA.
  • Pustina Kocí Irena, MgA. Ph.D., MBA
Obsah předmětu
Společné semestrální cvičení: Dialogová etuda. Povinné prezentace: - Námět (RaS). - Explikační prezentace (P, RaS, K). - Realizační prezentace (všechny složky). - Zpráva z natáčení a ukázka denních prací (P, St). - Hrubý střih (St, R). - Příprava mixu a vizuálních efektů (Z, VFX). - Schvalovací prezentace (P, VFX, Zv, RaS).

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Projekce (statická, dynamická), Cvičení na počítači, Týmová práce, Analýza uměleckého díla, Individuální práce studentů
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Student musí zvládnout všechny postupy audiovizuální tvorby.
Student musí zvládnout všechny postupy audiovizuální tvorby.
Výsledky učení
Student zvládá technologie oboru v rozsahu daném obsahem a cílem předmětu.
Student zvládá technologie oboru v rozsahu daném obsahem a cílem předmětu.
- Student zná základní pravidla využití dialogu, - vysvětlí a obhájí námět dialogového cvičení, - definuje, co se od něj očekává v rámci explikační a realizační prezentace, - umí vysvětlit postupy zpracování Zprávy z natáčení, - definuje, co je hrubý střih, mix a v čem spočívá práce s vizuálními efekty, - vyjmenuje obsah schvalovací prezentace.
- Student zná základní pravidla využití dialogu, - vysvětlí a obhájí námět dialogového cvičení, - definuje, co se od něj očekává v rámci explikační a realizační prezentace, - umí vysvětlit postupy zpracování Zprávy z natáčení, - definuje, co je hrubý střih, mix a v čem spočívá práce s vizuálními efekty, - vyjmenuje obsah schvalovací prezentace.
- The student knows the basic rules of using dialogue, - explains and defends the subject of the dialogue exercise, - defines what is expected of him/her in an explication and implementation presentation, - can explain the procedures of the Filming Report, - define what is rough editing, mixing and what is involved in working with visual effects, - list the content of the approval presentation.
- The student knows the basic rules of using dialogue, - explains and defends the subject of the dialogue exercise, - defines what is expected of him/her in an explication and implementation presentation, - can explain the procedures of the Filming Report, - define what is rough editing, mixing and what is involved in working with visual effects, - list the content of the approval presentation.
Odborné dovednosti
- Student využívá pravidla psaní dialogu, - identifikuje vhodný dialog pro danou scénu, - vystaví odpovídající prezentaci pro explikační a realizační poradu, - umí vypracovat zprávu z natáčení, - stanoví svůj postoj při hrubém střihu, mixu či práci s vizuálními efekty, - je schopen vystavět schvalovací prezentaci.
- Student využívá pravidla psaní dialogu, - identifikuje vhodný dialog pro danou scénu, - vystaví odpovídající prezentaci pro explikační a realizační poradu, - umí vypracovat zprávu z natáčení, - stanoví svůj postoj při hrubém střihu, mixu či práci s vizuálními efekty, - je schopen vystavět schvalovací prezentaci.
- The student uses the rules of dialogue writing, - identifies appropriate dialogue for a given scene, - builds an appropriate presentation for the explication and implementation meeting, - can produce a report of the shoot, - establishes his/her position when rough editing, mixing or working with visual effects, - is able to build an approval presentation.
- The student uses the rules of dialogue writing, - identifies appropriate dialogue for a given scene, - builds an appropriate presentation for the explication and implementation meeting, - can produce a report of the shoot, - establishes his/her position when rough editing, mixing or working with visual effects, - is able to build an approval presentation.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analýza uměleckého díla
Analýza uměleckého díla
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Týmová práce
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Týmová práce
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Hodnotící metody
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • KURZ, Sibylle. Pitch it!.. V Praze: Akademie múzických umění, 2013. ISBN 978-80-7331-284-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr