Vyučující
|
-
Konečný Lubomír, MgA.
-
Cyroň Milan, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je realizován komisionálně před výrobní komisí a je praktickým projevem modelu řízené výroby na AAV (viz Výrobní kniha AAV). Studenti před komisí prezentují aktuálně řešené projekty v rámci výrobních praktik podle zadání - lineární vyprávění (postup práce) v doporučené délce 3 - 5 min. Předkládají písemnou explikaci k řešenému projektu o rozsahu 2 normostrany za svoji specializaci. Studenti si osvojí tyto nové dovednosti: - Seznámení se s modelem řízené výroby audiovizuálního díla - Realizace cvičení - lineární vyprávění ("postup práce") v natáčecích cyklech - Explikační, Realizační a Výrobní porady, jejich průběh a náplň - Pravidla pro půjčování techniky na AAV - Zodpovědnost při realizaci cvičení AAV - Technické a formální náležitosti cvičení realizovaných na AAV Předmět slouží také k prohlubování počítačové gramotnosti studentů (tvorba prezentací, práce s novými softwary v rámci jednotlivých profesí). Podmínkou úspěšného absolvování je dodržení všech formálních a technických náležitostí při realizaci školních cvičení dle "Výrobní knihy AAV" a dodržení všech zadaných termínů. Komisionální posouzení výkonů studentů při osobních prezentacích cvičení (lineárního vyprávění) před výrobní komisí. Jedná se o praktické procvičování prezentačních dovedností, realizaci týmové práce studentů ve štábu, řešení situačních problematik - učení se v situacích. Studenti posílají texty explikace předem emailem, donesou vytištěny na prezentaci. Pravidelně konzultují realizaci cvičení se svými specializačními pedagogy (osobně, telefonicky, emaily).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Praktické procvičování, Týmová práce, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
- Účast na výuce
- 36 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Schopnost týmové spolupráce při realizaci zadaných projektů a cvičení. |
Schopnost týmové spolupráce při realizaci zadaných projektů a cvičení. |
Výsledky učení |
---|
Student zvládá technologie oboru v rozsahu daném obsahem a cílem předmětu. |
Student zvládá technologie oboru v rozsahu daném obsahem a cílem předmětu. |
Na základě postupného prohlubování znalostí dosahuje hlubšího vědění: - student umí popsat přístup ke klauzurnímu zadání z hlediska své profese (specializace) - je schopen charakterizovat postupy práce na klauzurním filmu/zadání - umí vyjmenovat varianty řešení konkrétního zadání s ohledem na svoji profesi - je schopen aktivně participovat na prezentacích štábů - umí definovat základní výrobní postupy klauzurního díla ze svou profesi (specializaci) - rozumí žánru textu autorské explikace - přečetl si Výrobní knihu AAV |
Na základě postupného prohlubování znalostí dosahuje hlubšího vědění: - student umí popsat přístup ke klauzurnímu zadání z hlediska své profese (specializace) - je schopen charakterizovat postupy práce na klauzurním filmu/zadání - umí vyjmenovat varianty řešení konkrétního zadání s ohledem na svoji profesi - je schopen aktivně participovat na prezentacích štábů - umí definovat základní výrobní postupy klauzurního díla ze svou profesi (specializaci) - rozumí žánru textu autorské explikace - přečetl si Výrobní knihu AAV |
Odborné dovednosti |
---|
Na základě postupného osvojování si znalostí prohlubuje student tyto dovednosti: - dovede navrhnout, z hlediska své specializace a v zájmu celku, nejvhodnější postup práce na klauzurním zadání - dovede realizovat klauzurní zadání (projekt, film) - zvládá aplikovat alternativy v zásvislosti na průběhu postupu práce na klauzurním zadání (filmu, projektu) - prezentuje ve štábu i samostatně postup práce na klauzurním zadání - umí psát texty autorských explikací a reflektovat v nich jednotlivé fáze postupu práce na klauzurním zadání z hlediska své profese (specializace) |
Na základě postupného osvojování si znalostí prohlubuje student tyto dovednosti: - dovede navrhnout, z hlediska své specializace a v zájmu celku, nejvhodnější postup práce na klauzurním zadání - dovede realizovat klauzurní zadání (projekt, film) - zvládá aplikovat alternativy v zásvislosti na průběhu postupu práce na klauzurním zadání (filmu, projektu) - prezentuje ve štábu i samostatně postup práce na klauzurním zadání - umí psát texty autorských explikací a reflektovat v nich jednotlivé fáze postupu práce na klauzurním zadání z hlediska své profese (specializace) |
- student umí popsat přístup ke klauzurnímu zadání z hlediska své profese (specializace) - je schopen charakterizovat postupy práce na klauzurním filmu/zadání - umí vyjmenovat varianty řešení konkrétního zadání s ohledem na svoji profesi - je schopen aktivně participovat na prezentacích štábů - umí definovat základní výrobní postupy klauzurního díla ze svou profesi (specializaci) - rozumí žánru textu autorské explikace |
- student umí popsat přístup ke klauzurnímu zadání z hlediska své profese (specializace) - je schopen charakterizovat postupy práce na klauzurním filmu/zadání - umí vyjmenovat varianty řešení konkrétního zadání s ohledem na svoji profesi - je schopen aktivně participovat na prezentacích štábů - umí definovat základní výrobní postupy klauzurního díla ze svou profesi (specializaci) - rozumí žánru textu autorské explikace |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Týmová práce |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Týmová práce |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Zpracování prezentace |
Analýza výkonů studenta |
Systematické pozorování studenta |
Analýza výkonů studenta |
Systematické pozorování studenta |
Supervize na pracovišti |
Supervize na pracovišti |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
Výrobní kniha ateliéru Audiovizuální tvorba..
-
MAUREEN Ryan. Producer to Producer: A Step-By-Step Guide to Low Budgets Independent Film Producing,. 2010. ISBN 978-1932907759.
-
Melvin L. Defleur, Sandra J. Ballová-Rokeachová. Teorie masové komunikace. Univerzita Karlova, Vydavatelství Karolinum. ISBN 80-7184-099-8.
|