Vyučující
|
-
Hudeček Ondřej
-
Masník Boris, ak. mal.
-
Ondruch Milan, MgA.
|
Obsah předmětu
|
Posluchači se seznámí s klasickými trikovými technologiemi a jejich vztahem k základním nástrojům digitálního natáčení a postprodukce. Rovněž se seznámí s podmínkami úspěšného natáčení podkladů pro trikové záběry. Posluchači se zdokonalují ve "vidění reality" a schopnosti vyjádřit žánr, atmosféru a emoce fotografickým/filmovým obrazem. Součástí praktik je i využití scénických efektů v současné "digitální době". Znalosti 2D programů se naučí efektivně využívat při tvorbě retuší a digitáních dokreslovaček (Matte Paint) s ohledem na věrohodnost výsledku.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 72 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Zájem o film a vizuální efekty Základní znalosti a dovednosti v ovládání počítačové techniky a základního grafického SW Základní znalost fotografie |
Zájem o film a vizuální efekty Základní znalosti a dovednosti v ovládání počítačové techniky a základního grafického SW Základní znalost fotografie |
Výsledky učení |
---|
Posluchač je schopen se orientovat v trikových technologiích a zvolit odpovídající technologické řešení tvůrčího úkolu. |
Posluchač je schopen se orientovat v trikových technologiích a zvolit odpovídající technologické řešení tvůrčího úkolu. |
Student dokáže: - Popsat pojem "filmový trik" a důvody pro jeho využití - Popsat funkci trikového specialisty v rámci filmového štábu - Zná stručnou historii filmového triku - Vysvětlit principy klasických filmových technologií - Zná principy kompozice obrazu a perspektivního zobrazení skutečnosti |
Student dokáže: - Popsat pojem "filmový trik" a důvody pro jeho využití - Popsat funkci trikového specialisty v rámci filmového štábu - Zná stručnou historii filmového triku - Vysvětlit principy klasických filmových technologií - Zná principy kompozice obrazu a perspektivního zobrazení skutečnosti |
Odborné dovednosti |
---|
Student umí: - Vyhledat a vypsat možné trikové záběry ze scénáře - Optimalizovat fotografie pomocí fotoeditačního software - Systematicky pojmenovat a organizovat obrazová data - Vytvořit trikový záběr s využitím zpětného chodu kamery - Vytvořit věrohodnou digitální dokreslovačku (Matte Paint) |
Student umí: - Vyhledat a vypsat možné trikové záběry ze scénáře - Optimalizovat fotografie pomocí fotoeditačního software - Systematicky pojmenovat a organizovat obrazová data - Vytvořit trikový záběr s využitím zpětného chodu kamery - Vytvořit věrohodnou digitální dokreslovačku (Matte Paint) |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Projekce (statická, dynamická) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Projekce (statická, dynamická) |
Demonstrace |
Demonstrace |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Ústní zkouška |
Analýza výkonů studenta |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
FAULNKNER Andrew, CHAVEZ Conrad. Adobe Photoshop CC: Oficiální výukový kurz.. Computer Press. ISBN 9788025147412.
-
GIESEN Rolf. Special effects artists : a worldwide biographical dictionary of the pre-digital era with a filmograph. Jefferson, N.C. : McFarland & Company. 2008. ISBN 9780786429318.
-
kolektiv autorů. Film a filmová technika. Praha, SNTL, 1974.
-
MATTINGLY David B. The digital matte painting handbook.. http://vizualniefekty.cz/uvod/. Indianapolis: Wiley, 2011. ISBN 9780470922422.
|