Vyučující
|
-
Velič Martin, MgA. ArtD.
-
Pustina Kocí Irena, MgA. Ph.D., MBA
-
Masník Boris, ak. mal.
-
Liebenberger Július, Mgr. art. ArtD.
-
Ondruš Juraj, MgA. Ph.D.
-
Hruda Pavel, MgA.
-
Konečný Lubomír, MgA.
-
Kubeček Tomáš, MgA.
|
Obsah předmětu
|
Detailně jsou rozebrány a popsány úkony související s činností režiséra, scenáristy, produkčního, kameramana, střihače, mistra zvuku a supervizora vizuálních efektů ve fázích preprodukce, produkce a postprodukce. Akcentována je také návaznost na další profese filmového štábu. V rovině obsahovo-formální jsou studentům představena specifika příprav, natáčení a postprodukce dialogových scén.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Týmová práce
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Základní znalosti filmové štábu. |
Základní znalosti filmové štábu. |
Výsledky učení |
---|
- Student je schopen definovat základní úkony související s činností režiséra, scenáristy, produkčního, kameramana, střihače, mistra zvuku a supervizora vizuálních efektů. - stanoví postupy ve fázích preprodukce, - vysvětlí fázi produkce a postprodukce, - pojmenuje návaznosti na další profese filmového štábu, - vysvětlí specifika příprav, natáčení a postprodukce. |
- Student je schopen definovat základní úkony související s činností režiséra, scenáristy, produkčního, kameramana, střihače, mistra zvuku a supervizora vizuálních efektů. - stanoví postupy ve fázích preprodukce, - vysvětlí fázi produkce a postprodukce, - pojmenuje návaznosti na další profese filmového štábu, - vysvětlí specifika příprav, natáčení a postprodukce. |
- The student is able to define the basic tasks related to the activities of a director, scriptwriter, producer, cameraman, editor, sound master and visual effects supervisor. - Determine the procedures in the pre-production stages, - explain the production and post-production phases, - name the links to other film crew professions, - explain the specifics of prep, shooting and post-production. |
- The student is able to define the basic tasks related to the activities of a director, scriptwriter, producer, cameraman, editor, sound master and visual effects supervisor. - Determine the procedures in the pre-production stages, - explain the production and post-production phases, - name the links to other film crew professions, - explain the specifics of prep, shooting and post-production. |
Odborné dovednosti |
---|
- Student je schopen rozdělit úkony související s činností základních štábových profesí, - využívá znalosti postupů ve fázích preprodukce, - volí odpovídající časovou dotaci pro fáze produkce a postprodukce, - využívá znalost návazností na další profese filmového štábu při realizaci, - navrhne přípravu, natáčení a postprodukci z hlediska potřeb jednotlivých specializací. |
- Student je schopen rozdělit úkony související s činností základních štábových profesí, - využívá znalosti postupů ve fázích preprodukce, - volí odpovídající časovou dotaci pro fáze produkce a postprodukce, - využívá znalost návazností na další profese filmového štábu při realizaci, - navrhne přípravu, natáčení a postprodukci z hlediska potřeb jednotlivých specializací. |
- The student is able to determine tasks related to the activities of basic staff professions, - uses knowledge of procedures in the pre-production stages, - chooses appropriate time allocation for production and post-production phases, - uses the knowledge of connections to other film crew professions in the production process, - determines preparation, shooting and post-production in terms of the needs of each specialisation. |
- The student is able to determine tasks related to the activities of basic staff professions, - uses knowledge of procedures in the pre-production stages, - chooses appropriate time allocation for production and post-production phases, - uses the knowledge of connections to other film crew professions in the production process, - determines preparation, shooting and post-production in terms of the needs of each specialisation. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Týmová práce |
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Praktické procvičování |
Týmová práce |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza seminární práce |
Analýza výkonů studenta |
Systematické pozorování studenta |
Systematické pozorování studenta |
Analýza seminární práce |
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Doporučená literatura
|
-
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
-
Christopher j. Bowen, Roy Thompson. Grammar of the Edit. 2013. ISBN 978-024-0526-089.
-
Jech, Pavel. The seven minute screenplay. 1. vyd. V Praze : Akademie múzických umění, 2009. ISBN 978-80-7331-153-7.
-
LANDAU Neil, FREDERICK Matthew. 101 things I learned in film school.. New York, NY: Grand Central Pub, 2010. ISBN 978-0-446-55027-7.
-
ted jones, Chris Patmore. Škola filmaření. Praha, 2013. ISBN 978-80-7391-867-5.
|