Předmět: Animation

» Seznam fakult » FMK » KAAT
Název předmětu Animation
Kód předmětu KAAT/XAN
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 15
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Slivka Ondrej, prof. ak. mal. ArtD.
  • Štrobl Ivan, MgA.
Obsah předmětu
1. Rytmické cvičení (práce s těžištěm a hmotností, materiály) - postava při pracovní činnosti. 2. Tempo rytmické cvičení - postava v prostředí v teporytmickém pohybovém spojení s hudbou. 3. Charakterová animace - vystižení charakteru v krátké herecké scéně. 4. Semestrální animovaný film.

Studijní aktivity a metody výuky
Grafické a výtvarné činnosti, Cvičení na počítači, Praktické procvičování
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby.
Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby.
Výsledky učení
student dovede charakterizovat principy tvorby v různých technologiích 2D, 3D, stop motion
student dovede charakterizovat principy tvorby v různých technologiích 2D, 3D, stop motion
student dovede charakterizovat principy tvorby v různých technologiích 2D, 3D, stop motion
student dovede charakterizovat principy tvorby v různých technologiích 2D, 3D, stop motion
dovede vysvětlit pojem character design
dovede vysvětlit pojem character design
definovat pojem charakterová animace - charakterové herectví
definovat pojem charakterová animace - charakterové herectví
vymezit pojem tempo-rytmus v animaci
vymezit pojem tempo-rytmus v animaci
dovede popsat co je podstatné proto aby divák správně četl akci postavy
dovede popsat co je podstatné proto aby divák správně četl akci postavy
Odborné dovednosti
při své tvorbě užívá 2D,3D i stop motion animaci
při své tvorbě užívá 2D,3D i stop motion animaci
dovede vytvořit character design
dovede vytvořit character design
realizovat charakterovou animaci
realizovat charakterovou animaci
využívat tempo-rytmu při své animované tvorbě
využívat tempo-rytmu při své animované tvorbě
aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka při návrhu kompozice scény, blockingu postav i při samotném herectví - oživení scény animací
aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka při návrhu kompozice scény, blockingu postav i při samotném herectví - oživení scény animací
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Grafické a výtvarné činnosti
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Grafické a výtvarné činnosti
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Známkou
Známkou
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Doporučená literatura
  • Animation now!. Köln : Taschen, 2004. ISBN 3822825883.
  • Besen, Ellen. Animation unleashed: 100 principles every animator, comic book writer, filmmaker, video artist, and game developer should know. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, 2008. ISBN 978-1-932907-49-0.
  • Whitaker, Harold. Timing for animation. 2nd ed. Amsterdam ; Boston : Elsevier; Focal Press, 2009. ISBN 978-0-240-52160-2.
  • Williams, R. The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles, and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion, and Internet ANimators. Faber and Faber Limited, 2001.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr