Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Přední americká animační studia 2. Přední evropská animační studia 3. Komparace produkce v USA a v Evropě Student získá základní orientaci v současných tendencích animovaného filmu a ve tvorbě předních studií a režisérů. Osvojí si schopnost kriticky nahlížet na audiovizuální dílo, argumentovat a prezentovat svůj názor. Zapojuje se do diskuzí s ostatními studenty a s pedagogem, analyzuje vybraná umělecká díla a zasazuje do kontextu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza uměleckého díla
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 52 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 22 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Základní orientace ve výrazových prostředcích kinematografie. |
Základní orientace ve výrazových prostředcích kinematografie. |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozlišit charakteristické rysy probíraných tvůrců |
rozlišit charakteristické rysy probíraných tvůrců |
orientovat se v základních představitelích kinematografie |
mít základy rozboru filmového díla |
mít základy rozboru filmového díla |
orientovat se v základních představitelích kinematografie |
získat vhled do vztahu mezi filmovými dějinami a společenským kontextem |
získat vhled do vztahu mezi filmovými dějinami a společenským kontextem |
tvořit si přehled klíčových filmových děl |
tvořit si přehled klíčových filmových děl |
Odborné dovednosti |
---|
vytvořit vlastní argumentaci |
vytvořit vlastní argumentaci |
kriticky vnímat audiovizuální dílo |
analyzovat vybraná díla |
analyzovat vybraná díla |
kriticky vnímat audiovizuální dílo |
zapojit se do diskuze nad dílem |
zapojit se do diskuze nad dílem |
analyzovat rukopis tvůrce |
analyzovat rukopis tvůrce |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Doporučená literatura
|
-
Anima Mundi / J. Wiedemann. Animation Now!. Kolín / R. Taschen, 2004. ISBN 978-3-8228-3789-4.
-
Bendazzi, Giannalberto. Cartoons : one hundred years of cinema animation. Bloomington, Ind : Indiana University Press, 1994. ISBN 0-253-20937-4.
-
Booker, M. Keith. Disney, Pixar, and the hidden messages of children's films. Santa Barbara : Praeger, 2010. ISBN 978-0-313-37672-6.
-
Bordwell, David a Kristin Thopson. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
-
Davis, Amy M. Good girls and wicked witches : women in Disney's feature animation. New Barnet, U.K. : John Libbey Publishing, 2006. ISBN 0-86196-673-2.
-
Decker, Jonathan. The portrayal of gender in Disney-Pixar's animated films : a content analysis of gender-role variables in Pixar's ten feature-length films from Toy story (1995) tu Up (2009). Saarbrücken : LAP LAMBERT Academic Publishing, 2010. ISBN 978-3-8383-8288-3.
-
FURNISS, Maureen. Animation: the global history. London: Thames & Hudson, 2017. ISBN 978-0-500-25217-8.
-
Gregor, Lukáš. Vzhůru do nekonečna a ještě dál!. VeRBuM, Zlín, 2013. ISBN 978-80-87500-43-9.
-
Kokeš, Radomír D. Rozbor filmu. Brno, 2015.
-
Wasko, Janet. Understanding Disney : the manufacture of fantasy. Cambridge : Polity, 2001. ISBN 978-07456-1484-7.
-
Wells, P. Understanding Animation. Routledge, 1998.
|