Předmět: Režie animovaného filmu 2

» Seznam fakult » FMK » KAAT
Název předmětu Režie animovaného filmu 2
Kód předmětu KAAT/RAF2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 8
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kukal Martin, MgA.
Obsah předmětu
1. Příkladové analýzy mizanscény a režie vybraných animovaných snímků/poetiky vybraných tvůrců 2. Volná tvorba na téma, výtvarné zkoušky, moodboard, texty, rešerše, literatura, ohledávání tématu, beatboardy, storyboardy

Studijní aktivity a metody výuky
Grafické a výtvarné činnosti, Cvičení na počítači, Praktické procvičování
  • Účast na výuce - 78 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 52 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 70 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Odborné dovednosti
Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby.
Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby.
Výsledky učení
Odborné znalosti
dovede zvolit vhodnou techniku animované tvorby pro zesílení kýženého sdělení
dovede zvolit vhodnou techniku animované tvorby pro zesílení kýženého sdělení
umí si vytvořit studijní materiály, podklady tak, aby z nich vzešla kvalitní animace
umí si vytvořit studijní materiály, podklady tak, aby z nich vzešla kvalitní animace
dovede uvést různé příklady pozoruhodné animace a výtvarných řešení k danému tématu
dovede uvést různé příklady pozoruhodné animace a výtvarných řešení k danému tématu
umí analyzovat text pro účel animované tvorby
umí analyzovat text pro účel animované tvorby
umí si vytvářet rešerše napříč médii k danému tématu, směrem k animované tvorbě
umí si vytvářet rešerše napříč médii k danému tématu, směrem k animované tvorbě
Odborné dovednosti
při své tvorbě pracuje s různými technikami tak, aby posiloval význam animovaného vyprávění
při své tvorbě pracuje s různými technikami tak, aby posiloval význam animovaného vyprávění
realizovat animaci která vybízí k myšlení a pociťování
realizovat animaci která vybízí k myšlení a pociťování
realizovat animaci která tematizuje čas
realizovat animaci která tematizuje čas
aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka
aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka
pracuje s mluveným/psaným slovem a s pohyblivým obrazem - užívá je tak, aby byly využity ve svých přednostech
pracuje s mluveným/psaným slovem a s pohyblivým obrazem - užívá je tak, aby byly využity ve svých přednostech
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Grafické a výtvarné činnosti
Cvičení na počítači
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Cvičení na počítači
Grafické a výtvarné činnosti
Hodnotící metody
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Známkou
Známkou
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • BACHELARD, Gaston. Poetika prostoru. Malvern Praha, 2009. ISBN 9788086702612.
  • Barthes, R. Mytologie. Praha: Dokořán, 2004.
  • Barthes, Roland. Světlá komora : poznámka k fotografii. Vyd. 2., upr., (Ve Fra 1.). Praha : Fra, 2005. ISBN 80-86603-28-8.
  • BEAUMONT, L. Writing for animation. Bloomsbury Publishing Plc. 2021.
  • BERGER, John. Způsoby vidění. Praha: Labyrint, 2016. ISBN 978-80-87260-78-4.
  • Činátlová, Blanka. Příběh těla. 1. vyd. Příbram : Pistorius & Olšanská, 2009. ISBN 978-80-87053-36-2.
  • Hodrová, Daniela. Chvála schoulení. Malvern Praha, 2011. ISBN 9788086702919.
  • KUNDERA, Milan. Zahradou těch, které mám rád. Brno: Atlantis, 2014. ISBN 978-80-7108-346-7.
  • Manguel, Alberto. Čtení obrazů : o čem přemýšlíme, když se díváme na umění?. 1. vyd. Brno : Host, 2008. ISBN 978-80-7294-274-9.
  • McCULLEN, Sam. Picturebook Makers. PICTUS. 2022.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr