Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. humor a smích 2. napětí a strach 3. analýza herectví v animovaném filmu (posturika, proxemika, gestika, mimika) 4. žánrové stereotypy 5. zvuk v animovaném filmu 6. střih v animovaném filmu 7. příkladová analýza vybraného krátkometrážního animovaného filmu 8. příkladová analýza vybraného celovečerního animovaného filmu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza uměleckého díla
- Domácí příprava na výuku
- 39 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Základní orientace ve výrazových prostředcích kinematografie. |
Základní orientace ve výrazových prostředcích kinematografie. |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
student umí definovat co je, či může být nositelem komiky v animovaném filmu |
student umí definovat co je, či může být nositelem komiky v animovaném filmu |
student umí popsat jakými prostředky dosáhnout znepokojení a strachu v animovaném filmu |
student umí popsat jakými prostředky dosáhnout znepokojení a strachu v animovaném filmu |
student dovede popsat mizanscénu vhodnou pro komickou scénu č naopak pro scénu znepokojivou. |
student dovede popsat mizanscénu vhodnou pro komickou scénu č naopak pro scénu znepokojivou. |
umí popsat jakými prostředky ve vyprávění a mizanscéně můžeme v divákovi vyvolat napětí |
umí popsat jakými prostředky ve vyprávění a mizanscéně můžeme v divákovi vyvolat napětí |
dokáže vysvětlit co je aktová/trojaktová struktura ve vyprávění |
dokáže vysvětlit co je aktová/trojaktová struktura ve vyprávění |
Odborné dovednosti |
---|
student umí vytvořit obrázkový scénář, který je nositelem všech zásadních informací a emocí které chce vyjádřit |
student umí vytvořit obrázkový scénář, který je nositelem všech zásadních informací a emocí které chce vyjádřit |
student dovede vytvořit obrázkový scénář, který je nositelem kýžené myšlenky |
student dovede vytvořit obrázkový scénář, který je nositelem kýžené myšlenky |
student v obrázkovém scénáři dovede vytvořit pocit napětí |
student v obrázkovém scénáři dovede vytvořit pocit napětí |
dovede ve svém obrázkovém scénáři využít znalosti aktové, tříaktové struktury vyprávění, Aristotelovského dělení či Cesty hrdiny |
dovede ve svém obrázkovém scénáři využít znalosti aktové, tříaktové struktury vyprávění, Aristotelovského dělení či Cesty hrdiny |
student aplikuje své znalosti z teorie mizanscény, záběrování a pohybu kamery v animovaném filmu, aby povýšil své vypravěčské dovednosti |
student aplikuje své znalosti z teorie mizanscény, záběrování a pohybu kamery v animovaném filmu, aby povýšil své vypravěčské dovednosti |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Doporučená literatura
|
-
Francois Truffaut. Rozhovory Hitchcock Truffaut. Praha, Čs.F.Ú., 1987.
-
Hodrová, Daniela. Chvála schoulení. Malvern Praha, 2011. ISBN 9788086702919.
-
Hooks, Ed. Acting for animators. London: Routledge, 2011. ISBN 978-0-203-81622-6.
-
LYONS, Jonathan. Comedy for animators. Burlington, MA: Focal Press. 2015.
-
McCULLEN, Sam. Picturebook Makers. PICTUS. 2022.
-
Norštejn, Jurij. Sníh na trávě I. AMU Praha, 2013. ISBN 978-80-7331-124-7.
-
PLAZEWSKI, Jerzy. Filmová řeč. Orbis, Praha, 1967.
|