Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Druhý semestr se zaměřuje na televizní tvorbu, především americkou produkci studií pro CartoonNetwork, Netflix, Disney Channel, ale také produkci Japonska. Tato díla dává do celosvětových souvislostí a kontextu, aby porovnalo postupy a poetiku s evropskou tvorbou.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza uměleckého díla
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Základní orientace ve výrazových prostředcích kinematografie. |
Základní orientace ve výrazových prostředcích kinematografie. |
Výsledky učení |
---|
rozlišit charakteristické rysy probíraných tvůrců |
rozlišit charakteristické rysy probíraných tvůrců |
Student je schopen podrobné analýzy vybraných děl, řešení přístupů a poetik dílčích studií a tvůrců. |
Student je schopen podrobné analýzy vybraných děl, řešení přístupů a poetik dílčích studií a tvůrců. |
základní přehled o klíčových tvůrčích osobnostech |
základní přehled o klíčových tvůrčích osobnostech |
orientace ve tvorbě vybraných režisérů |
orientace ve tvorbě vybraných režisérů |
mít základy rozboru filmového díla |
mít základy rozboru filmového díla |
orientovat se v základních představitelích kinematografie |
orientovat se v základních představitelích kinematografie |
základy rozboru filmového díla |
základy rozboru filmového díla |
vhled do vztahu mezi filmovými dějinami a společenským kontextem |
vhled do vztahu mezi filmovými dějinami a společenským kontextem |
získat vhled do vztahu mezi filmovými dějinami a společenským kontextem |
získat vhled do vztahu mezi filmovými dějinami a společenským kontextem |
přehled klíčových filmových děl |
tvořit si přehled klíčových filmových děl |
tvořit si přehled klíčových filmových děl |
přehled klíčových filmových děl |
Odborné dovednosti |
---|
vytvořit vlastní argumentaci |
vytvořit vlastní argumentaci |
vytvořit vlastní argumentaci |
vytvořit vlastní argumentaci |
analyzovat filmové dílo |
analyzovat filmové dílo |
kriticky vnímat audiovizuální dílo |
kriticky vnímat audiovizuální dílo |
kriticky vnímat audiovizuální dílo |
kriticky vnímat audiovizuální dílo |
analyzovat vybraná díla |
analyzovat vybraná díla |
zapojit se do diskuze nad dílem |
zapojit se do diskuze nad dílem |
analyzovat rukopis tvůrce |
analyzovat rukopis tvůrce |
zapojit se do diskuze nad dílem |
zapojit se do diskuze nad dílem |
orientovat se v základních představitelích kinematografie |
orientovat se v základních představitelích kinematografie |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Anima Mundi / J. Wiedemann. Animation Now!. Kolín / R. Taschen, 2004. ISBN 978-3-8228-3789-4.
-
Bendazzi, Giannalberto. Cartoons : one hundred years of cinema animation. Bloomington, Ind : Indiana University Press, 1994. ISBN 0-253-20937-4.
-
BOORSTIN, Jon. Tajemství filmové řeči: proč funguje americký film?. Universum, 2019. ISBN 9788076176195.
-
Bordwell, David a Kristin Thopson. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
-
Bordwell,D. Narration in the Fiction Film. Routledge, 1987.
-
FURNISS, Maureen. Animation: the global history. London: Thames & Hudson, 2017. ISBN 978-0-500-25217-8.
-
Kokeš, Radomír D. Rozbor filmu. Brno, 2015.
-
KOKEŠ, Radomír D. Světy na pokračování: rozbor možností seriálového vyprávění. Praha: Akropolis, 2016. ISBN 9788074701467.
-
Wasko, Janet. Understanding Disney : the manufacture of fantasy. Cambridge : Polity, 2001. ISBN 978-07456-1484-7.
-
Wells, P. Understanding Animation. Routledge, 1998.
|