Předmět: Ateliér animace 6

» Seznam fakult » FMK » KAAT
Název předmětu Ateliér animace 6
Kód předmětu KAAT/AN7AT
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 12
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
1. Poetika vybraných tvůrců (analýza). 2. Specifika tvorby animace. 3. Filmový esej/animovaný filmový esej. 4. Čas v animovaném filmu. 5. Čas v myšlení a v umění. 6. Diskuze a debaty o vznikajících dílech, zkouškách, uměleckém výzkumu, rešerších, úvahy, zpětná vazba.

Studijní aktivity a metody výuky
Grafické a výtvarné činnosti, Cvičení na počítači, Praktické procvičování
  • Příprava na zkoušku - 68 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 78 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 104 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby.
Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby.
Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby.
Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby.
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
Odborné znalosti
dovede zvolit vhodnou techniku animované tvorby pro zesílení kýženého sdělení
dovede zvolit vhodnou techniku animované tvorby pro zesílení kýženého sdělení
umí si vytvořit studijní materiály, podklady tak, aby z nich vzešla kvalitní animace
umí si vytvořit studijní materiály, podklady tak, aby z nich vzešla kvalitní animace
dovede uvést různé příklady pozoruhodné animace a výtvarných řešení k danému tématu
dovede uvést různé příklady pozoruhodné animace a výtvarných řešení k danému tématu
umí uvést specifika animované tvorby
umí uvést specifika animované tvorby
umí analyzovat text pro účel animované tvorby
umí analyzovat text pro účel animované tvorby
Odborné dovednosti
- při své tvorbě pracuje s různými technikami tak, aby posiloval význam animovaného vyprávění
- při své tvorbě pracuje s různými technikami tak, aby posiloval význam animovaného vyprávění
- realizovat animaci která vybízí k myšlení a pociťování
- realizovat animaci která vybízí k myšlení a pociťování
- realizovat animaci která tematizuje čas
- realizovat animaci která tematizuje čas
aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka
aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka
pracuje s mluveným/psaným slovem a s pohyblivým obrazem - užívá je tak, aby byly využity ve svých přednostech
pracuje s mluveným/psaným slovem a s pohyblivým obrazem - užívá je tak, aby byly využity ve svých přednostech
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Praktické procvičování
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Analýza výkonů studenta
Známkou
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Analýza výkonů studenta
Známkou
Doporučená literatura
  • Beiman, Nancy. Animated performance: bringing imaginary animal, human and fantasy characters to life. Required reading range: module reader, 2010. ISBN 9782940373819.
  • BENDOVÁ, Helena. Umění počítačových her. Praha: NAMU, 2016. ISBN 978-80-7331-421-7.
  • Besen, Ellen. Animation unleashed: 100 principles every animator, comic book writer, filmmaker, video artist, and game developer should know. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, 2008. ISBN 978-1-932907-49-0.
  • Dovniković, Borivoj. Škola kresleného filmu. 1. vyd. Praha : Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, katedra animovaného filmu, 2007. ISBN 978-80-7331-105-6.
  • Furniss,M. Art in Motion: Animation Aesthetics. John Libbey & Company, 2008.
  • Kerlow, Isaac Victor. Mistrovství 3D animace : [ovládněte techniky profesionálních filmových tvůrců!]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2717-9.
  • Selby, Andrew. Animation in process. London : Laurence King, 2009. ISBN 978-1-85669-587-9.
  • SMITH, J.M. Critical Approaches to Comics: Theories and Methods. Routledge, 2011. ISBN 978-0415885553.
  • Whitaker, Harold. Timing for animation. 2nd ed. Amsterdam ; Boston : Elsevier; Focal Press, 2009. ISBN 978-0-240-52160-2.
  • Williams, R. The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles, and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion, and Internet ANimators. Faber and Faber Limited, 2001.
  • Williams, Richard. The Animatorś Survival Kit. 1999.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr