Předmět: Živé kreslení 2

» Seznam fakult » FMK » KAAT
Název předmětu Živé kreslení 2
Kód předmětu KAAT/AN4KR
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kukal Martin, MgA.
Obsah předmětu
1. Člověk, jeho podoba a řeč těla. 2. Chůze, stání, sezení, ležení. 3. Proxemika, posturika, gestika, mimika. 4. Výtvarné řešení pohybové kresby. 5. Způsob dívání se a zkoumání viděného.

Studijní aktivity a metody výuky
Grafické a výtvarné činnosti
  • Příprava na zápočet - 37 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Pokročilejší kresebné dovednosti.
Pokročilejší kresebné dovednosti.
Odborné dovednosti
Pokročilejší kresebné dovednosti.
Pokročilejší kresebné dovednosti.
Výsledky učení
Odborné znalosti
umí ke specifické postavě přiřadit vhodné výtvarné řešení, které by zesílilo její charakteristiku
umí ke specifické postavě přiřadit vhodné výtvarné řešení, které by zesílilo její charakteristiku
dokáže popsat, čeho si je třeba zesíleně všímat u postavy pro užití v animovaném filmu
dokáže popsat, čeho si je třeba zesíleně všímat u postavy pro užití v animovaném filmu
umí definovat, jak by se mohla pohybovat ta či ona postava, aby působila specifickým dojmem na diváka
umí definovat, jak by se mohla pohybovat ta či ona postava, aby působila specifickým dojmem na diváka
umí správně zvolit kterou část těla či oděvu zvýraznit, zesílit, podpořit pro kýžený vizuálně intelektuální dojem
umí správně zvolit kterou část těla či oděvu zvýraznit, zesílit, podpořit pro kýžený vizuálně intelektuální dojem
dovede vysvětlit čím daný člověk působí na své okolí jako právě takový - čte jeho charakterové znaky a dovede je pojmenovat
dovede vysvětlit čím daný člověk působí na své okolí jako právě takový - čte jeho charakterové znaky a dovede je pojmenovat
Odborné dovednosti
vytvořit kresbu popisující viděné ve zvýrazněné podobě
vytvořit kresbu popisující viděné ve zvýrazněné podobě
doplnit kresbu analytickými postřehy
doplnit kresbu analytickými postřehy
analyzovat viděné v pohybu a následně převést podstatné do kresby
analyzovat viděné v pohybu a následně převést podstatné do kresby
propojovat v kresbě typologii a specifickou akci, vyprávět kresbou
propojovat v kresbě typologii a specifickou akci, vyprávět kresbou
umí účelně využívat různých výtvarných technik a nástrojů pro zesílení informací a emocí z viděného
umí účelně využívat různých výtvarných technik a nástrojů pro zesílení informací a emocí z viděného
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Ballestar, V. B., Vigué, J. Skici. Čestice : Rebo, 2005. ISBN 80-7234-431-5.
  • Ballester, V. B., Vigué, J. Kresba. Praha : Rebo Productions, 2005. ISBN 80-7234-411-0.
  • Barber, Barrington. Základy portrétování: praktický a inspirativní kurz. Praha: Svojtka & Co., 2005. ISBN 807352-247-0.
  • Constanceová, Diana. Jak kreslit lidské tělo. Praha : Svojtka a Co., 2002. ISBN 80-7237-565-2.
  • De Reyna, Rudy. Základy kresby a malby : jak kreslit a malovat co vidím okolo. 1. české vyd. Praha : Svojtka & Co, 2004. ISBN 8073520974.
  • Parramón, José M. Jak kreslit uhlem, tužkou a křídou. Praha : Jan Vašut, 2000. ISBN 80-7236-164-3.
  • Zrzavý J. Anatomie pro výtvarníky. Praha : Avicenum, 1977.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr