Vyučující
|
-
Štrobl Ivan, MgA.
-
Kukal Martin, MgA.
|
Obsah předmětu
|
1. Využití a vyvolání emocí (smutek, úleva, dojetí). 2. Využití a vyvolání emocí (smích). 3. Kombinace lidských a zvířecích figur do vzájemné interakce. 4. Pokročilá práce s obrazovou skladbou. 5. Filmová řeč ve službách žánru. 6. Typizace pohybu, časování a rytmizace ve spojení se zvukovými prvky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti, Cvičení na počítači, Praktické procvičování
- Příprava na zkoušku
- 68 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 78 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 104 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby. |
Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby. |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
analyzovat pohyb jiné než-li lidské anatomie |
analyzovat pohyb jiné než-li lidské anatomie |
umí si vytvořit studijní materiály, podklady tak, aby z nich vzešla kvalitní animace |
umí si vytvořit studijní materiály, podklady tak, aby z nich vzešla kvalitní animace |
využívá své znalosti 2D, 3D i stop motion animace aby vyjádřil daného tvora či živel |
využívá své znalosti 2D, 3D i stop motion animace aby vyjádřil daného tvora či živel |
dovede uvést různé příklady pozoruhodné animace a výtvarných řešení k daným tématům |
dovede uvést různé příklady pozoruhodné animace a výtvarných řešení k daným tématům |
dovede si z rozboru dané animované scény/záběru či snímku vybrat potřebné informace a využít jich ve svůj prospěch |
dovede si z rozboru dané animované scény/záběru či snímku vybrat potřebné informace a využít jich ve svůj prospěch |
Odborné dovednosti |
---|
- při své tvorbě užívá 2D,3D i stop motion animaci |
- při své tvorbě užívá 2D,3D i stop motion animaci |
- dovede vytvořit character design zvířete |
- dovede vytvořit character design zvířete |
- realizovat animaci jiného než-li lidského tvora |
- realizovat animaci jiného než-li lidského tvora |
- realizovat animaci živlů, zná jeho projevy, působení, umí je v animaci zobrazit |
- realizovat animaci živlů, zná jeho projevy, působení, umí je v animaci zobrazit |
- využívat znalostí osvojených z analýzi při své animované tvorbě |
- využívat znalostí osvojených z analýzi při své animované tvorbě |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktické procvičování |
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Cvičení na počítači |
Cvičení na počítači |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Analýza výkonů studenta |
Známkou |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Analýza výkonů studenta |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
Besen, Ellen. Animation unleashed: 100 principles every animator, comic book writer, filmmaker, video artist, and game developer should know. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, 2008. ISBN 978-1-932907-49-0.
-
Dovniković, Borivoj. Škola kresleného filmu. 1. vyd. Praha : Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, katedra animovaného filmu, 2007. ISBN 978-80-7331-105-6.
-
Kerlow, Isaac Victor. Mistrovství 3D animace : [ovládněte techniky profesionálních filmových tvůrců!]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2717-9.
-
Mullen, Tony. Introducing character animation with Blender. Indianapolis, Ind. : Wiley Pub., 2007. ISBN 9780470102602.
-
Rall, Hannes. Animation: from concept to production. Boca Raton: CRC Press, Taylor & Francis Group, 2018. ISBN 9781138041196.
-
Whitaker, Harold. Timing for animation. 2nd ed. Amsterdam ; Boston : Elsevier; Focal Press, 2009. ISBN 978-0-240-52160-2.
-
Williams, R. The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles, and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion, and Internet ANimators. Faber and Faber Limited, 2001.
|