Předmět: Ateliér animace 4

» Seznam fakult » FMK » KAAT
Název předmětu Ateliér animace 4
Kód předmětu KAAT/AN4AT
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 10
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Štrobl Ivan, MgA.
  • Kukal Martin, MgA.
Obsah předmětu
1. Využití a vyvolání emocí (smutek, úleva, dojetí). 2. Využití a vyvolání emocí (smích). 3. Kombinace lidských a zvířecích figur do vzájemné interakce. 4. Pokročilá práce s obrazovou skladbou. 5. Filmová řeč ve službách žánru. 6. Typizace pohybu, časování a rytmizace ve spojení se zvukovými prvky.

Studijní aktivity a metody výuky
Grafické a výtvarné činnosti, Cvičení na počítači, Praktické procvičování
  • Příprava na zkoušku - 68 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 78 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 104 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby.
Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby.
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
Odborné znalosti
analyzovat pohyb jiné než-li lidské anatomie
analyzovat pohyb jiné než-li lidské anatomie
umí si vytvořit studijní materiály, podklady tak, aby z nich vzešla kvalitní animace
umí si vytvořit studijní materiály, podklady tak, aby z nich vzešla kvalitní animace
využívá své znalosti 2D, 3D i stop motion animace aby vyjádřil daného tvora či živel
využívá své znalosti 2D, 3D i stop motion animace aby vyjádřil daného tvora či živel
dovede uvést různé příklady pozoruhodné animace a výtvarných řešení k daným tématům
dovede uvést různé příklady pozoruhodné animace a výtvarných řešení k daným tématům
dovede si z rozboru dané animované scény/záběru či snímku vybrat potřebné informace a využít jich ve svůj prospěch
dovede si z rozboru dané animované scény/záběru či snímku vybrat potřebné informace a využít jich ve svůj prospěch
Odborné dovednosti
- při své tvorbě užívá 2D,3D i stop motion animaci
- při své tvorbě užívá 2D,3D i stop motion animaci
- dovede vytvořit character design zvířete
- dovede vytvořit character design zvířete
- realizovat animaci jiného než-li lidského tvora
- realizovat animaci jiného než-li lidského tvora
- realizovat animaci živlů, zná jeho projevy, působení, umí je v animaci zobrazit
- realizovat animaci živlů, zná jeho projevy, působení, umí je v animaci zobrazit
- využívat znalostí osvojených z analýzi při své animované tvorbě
- využívat znalostí osvojených z analýzi při své animované tvorbě
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Praktické procvičování
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Analýza výkonů studenta
Známkou
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Analýza výkonů studenta
Známkou
Doporučená literatura
  • Besen, Ellen. Animation unleashed: 100 principles every animator, comic book writer, filmmaker, video artist, and game developer should know. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, 2008. ISBN 978-1-932907-49-0.
  • Dovniković, Borivoj. Škola kresleného filmu. 1. vyd. Praha : Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, katedra animovaného filmu, 2007. ISBN 978-80-7331-105-6.
  • Kerlow, Isaac Victor. Mistrovství 3D animace : [ovládněte techniky profesionálních filmových tvůrců!]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2717-9.
  • Mullen, Tony. Introducing character animation with Blender. Indianapolis, Ind. : Wiley Pub., 2007. ISBN 9780470102602.
  • Rall, Hannes. Animation: from concept to production. Boca Raton: CRC Press, Taylor & Francis Group, 2018. ISBN 9781138041196.
  • Whitaker, Harold. Timing for animation. 2nd ed. Amsterdam ; Boston : Elsevier; Focal Press, 2009. ISBN 978-0-240-52160-2.
  • Williams, R. The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles, and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion, and Internet ANimators. Faber and Faber Limited, 2001.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr