Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do zvukové skladby v animovaném filmu. 2. Zvuk jako dramatický nástroj: Teorie a praxe využití zvuku pro posílení emocí a příběhu. 3. Spolupráce se zvukaři a hudebními skladateli: Komunikace a role režiséra v procesu zvukového designu. 4. Praktické aspekty zvukového zpracování: Nahrávání dialogů, tvorba zvukových efektů a kompozice hudby. 5. Analýza zvukových stop: Rozbor a interpretace zvukového symbolizmu v animovaných filmech.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Cvičení na počítači, Praktické procvičování, Týmová práce, Analýza uměleckého díla
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 37 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
základní orientace v dílčích složkách audiovizuálního díla |
základní orientace v dílčích složkách audiovizuálního díla |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Rozumí teorii zvukového designu v animovaných filmech. |
Rozumí teorii zvukového designu v animovaných filmech. |
Zvládá základní principy práce se zvukem a hudební kompozicí v animacích. |
Zvládá základní principy práce se zvukem a hudební kompozicí v animacích. |
Umí analyzovat a interpretovat zvukové symboly a jejich vztah k dramaturgii animace. |
Umí analyzovat a interpretovat zvukové symboly a jejich vztah k dramaturgii animace. |
Orientuje se v historii a vývoji zvuku v animovaném filmu. |
Orientuje se v historii a vývoji zvuku v animovaném filmu. |
Získává hlubší znalosti o zvukových efektech a technikách používaných ve filmech. |
Získává hlubší znalosti o zvukových efektech a technikách používaných ve filmech. |
Odborné dovednosti |
---|
Prakticky využívá zvukovou estetiku k posílení dramatických prvků ve svých animačních projektech. |
Prakticky využívá zvukovou estetiku k posílení dramatických prvků ve svých animačních projektech. |
Efektivně komunikuje se zvukaři a hudebními skladateli pro tvorbu zvukové stopy svého filmu. |
Efektivně komunikuje se zvukaři a hudebními skladateli pro tvorbu zvukové stopy svého filmu. |
Režíruje hudební a zvukové prvky ve svých animacích s ohledem na dramatický vývoj příběhu. |
Režíruje hudební a zvukové prvky ve svých animacích s ohledem na dramatický vývoj příběhu. |
Spolupracuje na vytvoření kvalitního zvuku, který ladí s celkovým dojmem animovaného díla. |
Spolupracuje na vytvoření kvalitního zvuku, který ladí s celkovým dojmem animovaného díla. |
Kreativně využívá zvuk a hudbu k efektivnímu vyprávění a emocionálnímu působení na diváka ve svých filmech. |
Kreativně využívá zvuk a hudbu k efektivnímu vyprávění a emocionálnímu působení na diváka ve svých filmech. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Cvičení na počítači |
Cvičení na počítači |
Týmová práce |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Analýza uměleckého díla |
Analýza výkonů studenta |
Analýza uměleckého díla |
Doporučená literatura
|
-
Bordwell, David a Kristin Thopson. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
-
Monaco, James. Jak číst film : svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. 1. vyd. Praha : Albatros, 2004. ISBN 80-00-01410-6.
|