Vyučující
|
-
Zeman Michal, doc. ak. mal.
|
Obsah předmětu
|
1. Vnímání a rozpoznávání, zobrazení a popisnost jednotlivosti. 2. Výtvarný projev, od popisnosti k stylizaci jednotlivosti. 3. Stylizace a její norma, čitelnost znaku, estetická norma. 4. Uspořádání znaků, kompozice sdělení, obrazová skladba v časové ose. 5. Ilustrace jako předpoklad obrazové složky pro užití v čase a v prostoru. 6. Obsah a forma obrazového sdělení, celek a detail. 7. Médium, technologie obrazové řeči. 8. Trh a spotřeba informací, volba média.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti, Analýza textu
- Domácí příprava na výuku
- 37 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kresebné dovednosti, výtvarná osobitost. |
Kresebné dovednosti, výtvarná osobitost. |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit percepce a apercepce, konvence výtvarného stylu zobrazené jednotlivosti |
vysvětlit percepce a apercepce, konvence výtvarného stylu zobrazené jednotlivosti |
osvojit si výtvarný projev obrazového vyjádření |
osvojit si výtvarný projev obrazového vyjádření |
popsat čitelnost znaku, strukturu znaků, kompozici sdělení, obrazové skladby, definovat estetickou normu |
popsat čitelnost znaku, strukturu znaků, kompozici sdělení, obrazové skladby, definovat estetickou normu |
charakterizovat ilustraci jako předpoklad obrazové složky pro použití v čase a prostoru |
charakterizovat ilustraci jako předpoklad obrazové složky pro použití v čase a prostoru |
definovat obsah obrazového sdělení, celek a detail |
definovat obsah obrazového sdělení, celek a detail |
Odborné dovednosti |
---|
navrhnout jednotlivosti výtvarné konvence |
navrhnout jednotlivosti výtvarné konvence |
rozlišit výtvarný projev obrazového vyjádření |
rozlišit výtvarný projev obrazového vyjádření |
realizovat čitelnost znaku, strukturu znaků, kompozici sdělení, obrazové skladby, definovat estetickou normu |
realizovat čitelnost znaku, strukturu znaků, kompozici sdělení, obrazové skladby, definovat estetickou normu |
vyřešit ilustraci jako předpoklad obrazové složky pro užití v čase a prostoru |
vyřešit ilustraci jako předpoklad obrazové složky pro užití v čase a prostoru |
aplikovat obsah obrazového sdělení, celek a detail |
aplikovat obsah obrazového sdělení, celek a detail |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza textu |
Analýza textu |
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Hodnotící metody |
---|
Analýza uměleckého díla |
Analýza výkonů studenta |
Analýza uměleckého díla |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Anima Mundi / J. Wiedemann. Animation Now!. Kolín / R. Taschen, 2004. ISBN 978-3-8228-3789-4.
-
Eco, U. Dějiny krásy. Praha : Argo, 2005. ISBN 80-7203-677-7.
-
Norštejn, Jurij. Sníh na trávě I. AMU Praha, 2013. ISBN 978-80-7331-124-7.
-
Poš, Jan. Výtvarníci animovaného filmu. Praha : Odeon, 1990. ISBN 80-207-0159-1.
-
Sdružení přátel odborného filmového tisku. Animace a doba 1955 - 2000. Praha, Film a doba, 2004.
-
Umberto Eco. Bludiště seznamů. Argo Praha, 2009. ISBN 978-80-257-0164-5.
-
Umberto ECO. Dějiny ošklivosti. Argo Praha, 2007. ISBN 978-80-7203-893-0.
|