Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Člověk, jeho podoba a řeč těla. 2. Chůze, stání, sezení, ležení. 3. Proxemika, posturika, gestika, mimika. 4. Výtvarné řešení pohybové kresby. 5. Způsob dívání se a zkoumání viděného.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti
- Příprava na zápočet
- 37 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Pokročilejší kresebné dovednosti. |
Pokročilejší kresebné dovednosti. |
Odborné dovednosti |
---|
Pokročilejší kresebné dovednosti. |
Pokročilejší kresebné dovednosti. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
znalost základů anatomie. |
znalost základů anatomie. |
umí ke specifické postavě přiřadit vhodné výtvarné řešení, které by zesílilo její charakteristiku |
umí ke specifické postavě přiřadit vhodné výtvarné řešení, které by zesílilo její charakteristiku |
dokáže popsat, čeho si je třeba intenzivně všímat u postavy pro užití v animovaném filmu |
dokáže popsat, čeho si je třeba intenzivně všímat u postavy pro užití v animovaném filmu |
umí správně zvolit kterou část těla či oděvu zvýraznit, zesílit, podpořit pro kýžený vizuálně intelektuální dojem |
umí správně zvolit kterou část těla či oděvu zvýraznit, zesílit, podpořit pro kýžený vizuálně intelektuální dojem |
dovede vysvětlit čím daný člověk působí na své okolí jako právě takový - čte jeho charakterové znaky a dovede je pojmenovat |
dovede vysvětlit čím daný člověk působí na své okolí jako právě takový - čte jeho charakterové znaky a dovede je pojmenovat |
Odborné dovednosti |
---|
vytvořit kresbu popisující viděné ve zvýrazněné podobě |
vytvořit kresbu popisující viděné ve zvýrazněné podobě |
doplnit kresbu analytickými postřehy |
doplnit kresbu analytickými postřehy |
analyzovat viděné v pohybu a následně převést podstatné do kresby |
analyzovat viděné v pohybu a následně převést podstatné do kresby |
propojovat v kresbě typologii a specifickou akci, vyprávět kresbou |
propojovat v kresbě typologii a specifickou akci, vyprávět kresbou |
umí účelně využívat různých výtvarných technik a nástrojů pro zesílení informací a emocí z viděného. |
umí účelně využívat různých výtvarných technik a nástrojů pro zesílení informací a emocí z viděného. |
dovede vytvořit finální dílo vycházející/poučené ze skic |
dovede vytvořit finální dílo vycházející/poučené ze skic |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Ballestar, V. B., Vigué, J. Skici. Čestice : Rebo, 2005. ISBN 80-7234-431-5.
-
Ballester, V. B., Vigué, J. Kresba. Praha : Rebo Productions, 2005. ISBN 80-7234-411-0.
-
Barber, Barrington. Základy portrétování: praktický a inspirativní kurz. Praha: Svojtka & Co., 2005. ISBN 807352-247-0.
-
Constanceová, Diana. Jak kreslit lidské tělo. Praha : Svojtka a Co., 2002. ISBN 80-7237-565-2.
-
De Reyna, Rudy. Základy kresby a malby : jak kreslit a malovat co vidím okolo. 1. české vyd. Praha : Svojtka & Co, 2004. ISBN 8073520974.
-
Parramón, José M. Jak kreslit uhlem, tužkou a křídou. Praha : Jan Vašut, 2000. ISBN 80-7236-164-3.
-
Zrzavý J. Anatomie pro výtvarníky. Praha : Avicenum, 1977.
|