Vyučující
|
-
Štrobl Ivan, MgA.
-
Kukal Martin, MgA.
|
Obsah předmětu
|
1. Prezentace stylizace různých zvířat a jejich pohybů v animované tvorbě. 2. Vzdušná zvířata, vodní zvířata, pozemská těžká a lehká zvířata, zvířata mytická. 3. Studie podle zoo a National Geographic apod., získané z internetu a od Muybridge. 4. Prezentace prvků v animovaných filmech, studie těchto prvků, jejich vizuální zpracování a symbolika. 5. Studenti si vytvářejí vlastní cvičení na dané téma, zaměřují se na směr, který jim osobně nejvíce vyhovuje, a jdou tak do maximální hloubky nebo šířky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti, Cvičení na počítači, Praktické procvičování
- Příprava na zkoušku
- 68 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 78 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 104 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby. |
Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby. |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
analyzovat pohyb jiné než-li lidské anatomie |
analyzovat pohyb jiné než-li lidské anatomie |
umí si vytvořit studijní materiály, podklady tak, aby z nich vzešla kvalitní animace |
umí si vytvořit studijní materiály, podklady tak, aby z nich vzešla kvalitní animace |
využívá své znalosti 2D, 3D i stop motion animace aby vyjádřil daného tvora či živel |
využívá své znalosti 2D, 3D i stop motion animace aby vyjádřil daného tvora či živel |
dovede uvést různé příklady pozoruhodné animace a výtvarných řešení k daným tématům |
dovede uvést různé příklady pozoruhodné animace a výtvarných řešení k daným tématům |
dovede si z rozboru dané animované scény/záběru či snímku vybrat potřebné informace a využít jich ve svůj prospěch |
dovede si z rozboru dané animované scény/záběru či snímku vybrat potřebné informace a využít jich ve svůj prospěch |
Odborné dovednosti |
---|
při své tvorbě užívá 2D,3D i stop motion animaci |
při své tvorbě užívá 2D,3D i stop motion animaci |
dovede vytvořit character design zvířete |
dovede vytvořit character design zvířete |
realizovat animaci jiného než-li lidského tvora |
realizovat animaci jiného než-li lidského tvora |
realizovat animaci živlů, zná jeho projevy, působení, umí je v animaci zobrazit |
realizovat animaci živlů, zná jeho projevy, působení, umí je v animaci zobrazit |
využívat znalostí osvojených z analýzi při své animované tvorbě |
využívat znalostí osvojených z analýzi při své animované tvorbě |
aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka při návrhu kompozice scény, blockingu postav i při samotném herectví - oživení scény animací. |
aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka při návrhu kompozice scény, blockingu postav i při samotném herectví - oživení scény animací. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktické procvičování |
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Cvičení na počítači |
Cvičení na počítači |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Analýza výkonů studenta |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Analýza výkonů studenta |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
Besen, Ellen. Animation unleashed: 100 principles every animator, comic book writer, filmmaker, video artist, and game developer should know. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, 2008. ISBN 978-1-932907-49-0.
-
Dovniković, Borivoj. Škola kresleného filmu. 1. vyd. Praha : Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, katedra animovaného filmu, 2007. ISBN 978-80-7331-105-6.
-
Kerlow, Isaac Victor. Mistrovství 3D animace : [ovládněte techniky profesionálních filmových tvůrců!]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2717-9.
-
Whitaker, Harold. Timing for animation. 2nd ed. Amsterdam ; Boston : Elsevier; Focal Press, 2009. ISBN 978-0-240-52160-2.
-
Williams, R. The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles, and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion, and Internet ANimators. Faber and Faber Limited, 2001.
|