Předmět: Ateliér animace 3

» Seznam fakult » FMK » KAAT
Název předmětu Ateliér animace 3
Kód předmětu KAAT/AN3AT
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 10
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Štrobl Ivan, MgA.
  • Kukal Martin, MgA.
Obsah předmětu
1. Prezentace stylizace různých zvířat a jejich pohybů v animované tvorbě. 2. Vzdušná zvířata, vodní zvířata, pozemská těžká a lehká zvířata, zvířata mytická. 3. Studie podle zoo a National Geographic apod., získané z internetu a od Muybridge. 4. Prezentace prvků v animovaných filmech, studie těchto prvků, jejich vizuální zpracování a symbolika. 5. Studenti si vytvářejí vlastní cvičení na dané téma, zaměřují se na směr, který jim osobně nejvíce vyhovuje, a jdou tak do maximální hloubky nebo šířky.

Studijní aktivity a metody výuky
Grafické a výtvarné činnosti, Cvičení na počítači, Praktické procvičování
  • Příprava na zkoušku - 68 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 78 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 104 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby.
Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby.
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
Odborné znalosti
analyzovat pohyb jiné než-li lidské anatomie
analyzovat pohyb jiné než-li lidské anatomie
umí si vytvořit studijní materiály, podklady tak, aby z nich vzešla kvalitní animace
umí si vytvořit studijní materiály, podklady tak, aby z nich vzešla kvalitní animace
využívá své znalosti 2D, 3D i stop motion animace aby vyjádřil daného tvora či živel
využívá své znalosti 2D, 3D i stop motion animace aby vyjádřil daného tvora či živel
dovede uvést různé příklady pozoruhodné animace a výtvarných řešení k daným tématům
dovede uvést různé příklady pozoruhodné animace a výtvarných řešení k daným tématům
dovede si z rozboru dané animované scény/záběru či snímku vybrat potřebné informace a využít jich ve svůj prospěch
dovede si z rozboru dané animované scény/záběru či snímku vybrat potřebné informace a využít jich ve svůj prospěch
Odborné dovednosti
při své tvorbě užívá 2D,3D i stop motion animaci
při své tvorbě užívá 2D,3D i stop motion animaci
dovede vytvořit character design zvířete
dovede vytvořit character design zvířete
realizovat animaci jiného než-li lidského tvora
realizovat animaci jiného než-li lidského tvora
realizovat animaci živlů, zná jeho projevy, působení, umí je v animaci zobrazit
realizovat animaci živlů, zná jeho projevy, působení, umí je v animaci zobrazit
využívat znalostí osvojených z analýzi při své animované tvorbě
využívat znalostí osvojených z analýzi při své animované tvorbě
aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka při návrhu kompozice scény, blockingu postav i při samotném herectví - oživení scény animací.
aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka při návrhu kompozice scény, blockingu postav i při samotném herectví - oživení scény animací.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Praktické procvičování
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Analýza výkonů studenta
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Analýza výkonů studenta
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • Besen, Ellen. Animation unleashed: 100 principles every animator, comic book writer, filmmaker, video artist, and game developer should know. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, 2008. ISBN 978-1-932907-49-0.
  • Dovniković, Borivoj. Škola kresleného filmu. 1. vyd. Praha : Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, katedra animovaného filmu, 2007. ISBN 978-80-7331-105-6.
  • Kerlow, Isaac Victor. Mistrovství 3D animace : [ovládněte techniky profesionálních filmových tvůrců!]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2717-9.
  • Whitaker, Harold. Timing for animation. 2nd ed. Amsterdam ; Boston : Elsevier; Focal Press, 2009. ISBN 978-0-240-52160-2.
  • Williams, R. The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles, and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion, and Internet ANimators. Faber and Faber Limited, 2001.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr