Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Obsah výuky je složen přednostně z krátkých praktických cvičení a aktivit. 1. Práce s pohybovým motivem, rozvíjení variability výrazu. 2. Nauka o gestech, členění gest, motivika. 3. Proces pohybové stylizace zadaných motivů a gest v časo-prostorovém umění na základě využití výše uvedených znalostí a dovedností (rytmické uspořádání, dynamické odlišení, frázování, tvarové a citové zvýraznění).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Cvičení na počítači, Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné dovednosti |
---|
Základní komunikační dovednosti a ochota spolupracovat v týmu. |
Základní komunikační dovednosti a ochota spolupracovat v týmu. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
pochopit důležitost gest při čtení herecké akce |
pochopit důležitost gest při čtení herecké akce |
seznámit se základním členěním gest |
seznámit se základním členěním gest |
popsat variabilitu výrazu u konkrétních ukázek |
popsat variabilitu výrazu u konkrétních ukázek |
vysvětlit specifické rozdíly v rámci praktických ukázek hereckých etud |
vysvětlit specifické rozdíly v rámci praktických ukázek hereckých etud |
pochopit atributy stylizace hereckého projevu pro potřebu animovaného filmu |
pochopit atributy stylizace hereckého projevu pro potřebu animovaného filmu |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat nasbírané odborné znalosti do vlastní praktické aktivity |
aplikovat nasbírané odborné znalosti do vlastní praktické aktivity |
analyzovat rytmické uspořádání a dynamické odlišení |
analyzovat rytmické uspořádání a dynamické odlišení |
analyzovat frázování a tvarové a citové zvýraznění |
analyzovat frázování a tvarové a citové zvýraznění |
navrhnout hereckou etudu |
navrhnout hereckou etudu |
vytvořit sadu gest na základě zadání |
vytvořit sadu gest na základě zadání |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Gajdoš, Július. Od inscenace k instalaci, od herectví k performanci. 1. vyd. Praha : KANT, 2010. ISBN 978-80-7437-037-3.
-
Hooks, Ed. Acting for animators. London: Routledge, 2011. ISBN 978-0-203-81622-6.
-
Zárubová-Pfeffermannová, Noemi. Gesta a mimika : učební texty pro studenty nonverbálního a komediálního divadla. 1. vyd. Praha : Akademie múzických umění v Praze, Hudební fakulta, katedra nonverbálního a komediálního diva, 2008. ISBN 978-80-7331-128-5.
|