Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Humor a smích. 2. Napětí a strach. 3. Analýza herectví v animovaném filmu (posturika, proxemika, gestika, mimika). 4. Příkladová analýza vybraného krátkometrážního animovaného filmu. 5. Střih v animovaném filmu. 6. Aktová/trojaktová struktura v animovaném filmu (dramaturgie).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza uměleckého díla
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Základní orientace ve výrazových prostředcích kinematografie. |
Základní orientace ve výrazových prostředcích kinematografie. |
Výsledky učení |
---|
student umí definovat co je, či může být nositelem komiky v animovaném filmu |
student umí definovat co je, či může být nositelem komiky v animovaném filmu |
student umí popsat jakými prostředky dosáhnout znepokojení a strachu v animovaném filmu |
student umí popsat jakými prostředky dosáhnout znepokojení a strachu v animovaném filmu |
student dovede popsat mizanscénu vhodnou pro komickou scénu č naopak pro scénu znepokojivou. |
student dovede popsat mizanscénu vhodnou pro komickou scénu č naopak pro scénu znepokojivou. |
umí popsat jakými prostředky ve vyprávění a mizanscéně můžeme v divákovi vyvolat napětí |
umí popsat jakými prostředky ve vyprávění a mizanscéně můžeme v divákovi vyvolat napětí |
dokáže vysvětlit co je aktová/trojaktová struktura ve vyprávění |
dokáže vysvětlit co je aktová/trojaktová struktura ve vyprávění |
Odborné dovednosti |
---|
student umí vytvořit obrázkový scénář, který je nositelem všech zásadních informací a emocí které chce vyjádřit |
student umí vytvořit obrázkový scénář, který je nositelem všech zásadních informací a emocí které chce vyjádřit |
student dovede vytvořit obrázkový scénář, který je nositelem kýžené myšlenky |
student dovede vytvořit obrázkový scénář, který je nositelem kýžené myšlenky |
student v obrázkovém scénáři dovede vytvořit pocit napětí |
student v obrázkovém scénáři dovede vytvořit pocit napětí |
dovede ve svém obrázkovém scénáři využít znalosti aktové, tříaktové struktury vyprávění, Aristotelovského dělení či Cesty hrdiny |
dovede ve svém obrázkovém scénáři využít znalosti aktové, tříaktové struktury vyprávění, Aristotelovského dělení či Cesty hrdiny |
student aplikuje své znalosti z teorie mizanscény, záběrování a pohybu kamery v animovaném filmu, aby povýšil své vypravěčské dovednosti |
student aplikuje své znalosti z teorie mizanscény, záběrování a pohybu kamery v animovaném filmu, aby povýšil své vypravěčské dovednosti |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza uměleckého díla |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza uměleckého díla |
Hodnotící metody |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Doporučená literatura
|
-
Bordwell, David a Kristin Thopson. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
-
Bordwell, David. On the History of Film Style. Harvard, 1997.
-
Bordwell, David. Poetics of cinema. New York : Routledge, 2008. ISBN 978-0-415-97779-1.
-
Dick, Bernard F. Anatomy of film. 6th ed. Boston : Bedford/St. Martin's ; Basingstoke : Palgrave Macmillian, 2010. ISBN 978-0-312-48711-9.
-
Furniss,M. Art in Motion: Animation Aesthetics. John Libbey & Company, 2008.
-
Gregor, Lukáš. Vzhůru do nekonečna a ještě dál!. VeRBuM, Zlín, 2013. ISBN 978-80-87500-43-9.
-
Gregor, Lukáš. Základy analýzy animované filmu. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2011. ISBN 978-807454-112-4.
-
Chodolenko, A. The Illusion of Life 2: More Essays on Animation. University of Illions Press, 2007.
-
KOKEŠ, Radomír D. Rozbor filmu. Brno: Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, 2015. ISBN 978-80-210-7756-.
-
Metz, Christian. Film language: a semiotics of the cinema. Chicago: The University of Chicago Press, 1991. ISBN 0-226-52130-3.
-
Wells, P. Understanding Animation. Routledge, 1998.
|