Předmět: Ateliér animace 2

» Seznam fakult » FMK » KAAT
Název předmětu Ateliér animace 2
Kód předmětu KAAT/AN2AT
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 10
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
1. Rytmické cvičení (práce s těžištěm a hmotností, materiály) - postava při pracovní činnosti. 2. Tempo rytmické cvičení - postava v prostředí v teporytmickém pohybovém spojení s hudbou. 3. Charakterová animace - vystižení charakteru v krátké herecké scéně. 4. Semestrální animovaný film.

Studijní aktivity a metody výuky
Grafické a výtvarné činnosti, Cvičení na počítači, Praktické procvičování
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby.
Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby.
Výsledky učení
student dovede charakterizovat principy tvorby v různých technologiích 2D, 3D, stop motion
student dovede charakterizovat principy tvorby v různých technologiích 2D, 3D, stop motion
dovede vysvětlit pojem character design
dovede vysvětlit pojem character design
definovat pojem charakterová animace - charakterové herectví
definovat pojem charakterová animace - charakterové herectví
vymezit pojem tempo-rytmus v animaci
vymezit pojem tempo-rytmus v animaci
dovede popsat co je podstatné proto aby divák správně četl akci postavy
dovede popsat co je podstatné proto aby divák správně četl akci postavy
Odborné dovednosti
při své tvorbě užívá 2D,3D i stop motion animaci
při své tvorbě užívá 2D,3D i stop motion animaci
dovede vytvořit character design
dovede vytvořit character design
realizovat charakterovou animaci
realizovat charakterovou animaci
využívat tempo-rytmu při své animované tvorbě
využívat tempo-rytmu při své animované tvorbě
aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka při návrhu kompozice scény, blockingu postav i při samotném herectví - oživení scény animací
aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka při návrhu kompozice scény, blockingu postav i při samotném herectví - oživení scény animací
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Praktické procvičování
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Analýza výkonů studenta
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Známkou
Analýza výkonů studenta
Známkou
Doporučená literatura
  • Animation now!. Köln : Taschen, 2004. ISBN 3822825883.
  • Besen, Ellen. Animation unleashed: 100 principles every animator, comic book writer, filmmaker, video artist, and game developer should know. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, 2008. ISBN 978-1-932907-49-0.
  • Dovniković, Borivoj. Škola kresleného filmu. 1. vyd. Praha : Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, katedra animovaného filmu, 2007. ISBN 978-80-7331-105-6.
  • Dovnikovič, B. Škola kresleného filmu. Praha : Institut výchovy a vzdělávání pracovníků ČST, 1986.
  • Dovnikovič. Škola animovaného filmu.
  • Drvota, Mojmír. Základní složky filmu. Praha : NFA, 1994. ISBN 59-014-94.
  • Dutka, Edgar. Animovaný film. Praha : AMU, 2002. ISBN 80-85883-94-5.
  • Dutka Edgar. Minimum z dějin světové animace. AMU Praha , 2004. ISBN 80-7331-012-0 160.
  • Kerlow, Isaac Victor. Mistrovství 3D animace : [ovládněte techniky profesionálních filmových tvůrců!]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2717-9.
  • Urc, Rudolf. Animovaný film. Martin : Osveta, 1984.
  • Urc, Rudolf, Benešová, Marie. Dějiny animovaného filmu I. Bratislava, VŠMU, 1995.
  • Whitaker, Harold. Timing for animation. 2nd ed. Amsterdam ; Boston : Elsevier; Focal Press, 2009. ISBN 978-0-240-52160-2.
  • Williams, R. The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles, and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion, and Internet ANimators. Faber and Faber Limited, 2001.
  • Williams, Richard. The Animatorś Survival Kit. 1999.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr