Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Filmová řeč animovaného filmu a rámování filmového obrazu. 2. Specifika animovaného filmu. 3. Mizanscéna v animovaném filmu. 4. Technologie a výtvarnost v animovaném filmu. 5. Vyprávění - začátek, střed a konec. 6. Pohyb kamery v animovaných filmech. 7. Příkladová analýza vybraného krátkometrážního animovaného filmu. 8. Příkladová analýza vybraného celovečerního animovaného filmu. 9. Vytváření obrázkových scénářů dle zadání.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza uměleckého díla
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Základní orientace ve výrazových prostředcích kinematografie. |
Základní orientace ve výrazových prostředcích kinematografie. |
Výsledky učení |
---|
student umí vyjmenovat velikosti záběrů a jejich obvyklé využití |
student umí vyjmenovat velikosti záběrů a jejich obvyklé využití |
student umí uvést specifika animovaného filmu |
student umí uvést specifika animovaného filmu |
student dovede analyzovat mizanscénu u animovaného filmu. |
student dovede analyzovat mizanscénu u animovaného filmu. |
umí rozebíraný animovaný film rozdělit na jednotlivé části dle Aristotela |
umí rozebíraný animovaný film rozdělit na jednotlivé části dle Aristotela |
dokáže uvést jak působí na diváka různé pohyby kamery/rakurs |
dokáže uvést jak působí na diváka různé pohyby kamery/rakurs |
Odborné dovednosti |
---|
umí vytvořit obrázkový scénář za účelného využití různých velikostí rámování filmového obrazu |
umí vytvořit obrázkový scénář za účelného využití různých velikostí rámování filmového obrazu |
dovede pracovat, využívat specifik, předností animovaného filmu ve svých obrázkových scénářích |
dovede pracovat, využívat specifik, předností animovaného filmu ve svých obrázkových scénářích |
v obrázkovém scénáři pracuje uvědoměle s mizanscénou |
v obrázkovém scénáři pracuje uvědoměle s mizanscénou |
dovede ve svém obrázkovém scénáři využít znalosti základní struktury vyprávění |
dovede ve svém obrázkovém scénáři využít znalosti základní struktury vyprávění |
v obrázkovém scénáři pracuje s tzv "psychologií kamery" pohyby či rakurzem |
v obrázkovém scénáři pracuje s tzv "psychologií kamery" pohyby či rakurzem |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza uměleckého díla |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza uměleckého díla |
Hodnotící metody |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza seminární práce |
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
Bordwell, David a Kristin Thopson. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
-
Bordwell, David. On the History of Film Style. Harvard, 1997.
-
Bordwell, David. Poetics of cinema. New York : Routledge, 2008. ISBN 978-0-415-97779-1.
-
Dick, Bernard F. Anatomy of film. 6th ed. Boston : Bedford/St. Martin's ; Basingstoke : Palgrave Macmillian, 2010. ISBN 978-0-312-48711-9.
-
Furniss,M. Art in Motion: Animation Aesthetics. John Libbey & Company, 2008.
-
Gregor, Lukáš. Vzhůru do nekonečna a ještě dál!. VeRBuM, Zlín, 2013. ISBN 978-80-87500-43-9.
-
Gregor, Lukáš. Základy analýzy animované filmu. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2011. ISBN 978-807454-112-4.
-
Chodolenko, A. The Illusion of Life 2: More Essays on Animation. University of Illions Press, 2007.
-
KOKEŠ, Radomír D. Rozbor filmu. Brno: Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, 2015. ISBN 978-80-210-7756-.
-
Metz, Christian. Film language: a semiotics of the cinema. Chicago: The University of Chicago Press, 1991. ISBN 0-226-52130-3.
-
Wells, P. Understanding Animation. Routledge, 1998.
|