Předmět: Ateliér animace 1

» Seznam fakult » FMK » KAAT
Název předmětu Ateliér animace 1
Kód předmětu KAAT/AN1AT
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 10
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
1. Prezentace na vybraná témata spojená s pohybem člověka a kresbou a animací. 2. Stylizace pohybu, výtvarnou stylizaci, reflexe 12 principů animace podle Disneyho, analýzy vybraných animací frame by frame. 3. Studium kresbou - zahlédnuté situace lidí - kresebná analýza podpořená textem. 4. Mechanika pohybu, dynamika, rozvržení fází v čase a v prostoru, stylizace. 5. Přehánění, čitelnost, herectví, výtvarná stylizace, metamorfóza. 6. Studium kresbou - chůze. Různé druhy chůzí, rytmus, tempo - charakterovost, těžiště. 7. Studium kresbou - sport a atletika, těžiště, dynamika, oblouky, předznamenání, stlačení a roztažení. 8. Semestrální animovaný film. 9. Cvičení v AE, ve stop-motion a 3D.

Studijní aktivity a metody výuky
Grafické a výtvarné činnosti, Cvičení na počítači, Praktické procvičování
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné dovednosti
Pokročilé kreslířské dovednosti, výtvarný názor a znalost technologií výroby animace.
Pokročilé kreslířské dovednosti, výtvarný názor a znalost technologií výroby animace.
Výsledky učení
Odborné znalosti
- dovede charakterizovat principy tvorby v různých technologiích 2D, 3D, stop motion
- dovede charakterizovat principy tvorby v různých technologiích 2D, 3D, stop motion
- dovede vysvětlit i aktivně využívat 12 principů Disneyho animace
- dovede vysvětlit i aktivně využívat 12 principů Disneyho animace
- definovat pojmy gesto, mimika, posturika a proxemika
- definovat pojmy gesto, mimika, posturika a proxemika
- vymezit pojmy, hlavní/klíčová fáze, extrémní fáze, mezifáze, beatboard, storyboard, animatik
- vymezit pojmy, hlavní/klíčová fáze, extrémní fáze, mezifáze, beatboard, storyboard, animatik
- dovede popsat co je podstatné proto aby divák správně četl akci postavy
- dovede popsat co je podstatné proto aby divák správně četl akci postavy
Odborné dovednosti
- při své tvorbě užívá 2D,3D i stop motion animaci
- při své tvorbě užívá 2D,3D i stop motion animaci
- dovede vytvořit design postavy založený na reálném člověku, tak aby se dobře animoval
- dovede vytvořit design postavy založený na reálném člověku, tak aby se dobře animoval
- v animaci pracuje s tempo-rytmem
- v animaci pracuje s tempo-rytmem
- dovede v praxi využít znalosti 12 principů animace podle O. Johnston, F. Thomas
- dovede v praxi využít znalosti 12 principů animace podle O. Johnston, F. Thomas
- realizovat animaci která využívá znalosti odečtené z reality, zvýrazňuje je
- realizovat animaci která využívá znalosti odečtené z reality, zvýrazňuje je
- aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka, při návrhu kompozice scény a choreografie vypráví tak, aby předal myšlenku i emoci v maximální čitelnosti
- aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka, při návrhu kompozice scény a choreografie vypráví tak, aby předal myšlenku i emoci v maximální čitelnosti
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Grafické a výtvarné činnosti
Cvičení na počítači
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Cvičení na počítači
Grafické a výtvarné činnosti
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Známkou
Známkou
Analýza výkonů studenta
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Doporučená literatura
  • Besen, Ellen. Animation unleashed: 100 principles every animator, comic book writer, filmmaker, video artist, and game developer should know. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, 2008. ISBN 978-1-932907-49-0.
  • Dovniković, Borivoj. Škola kresleného filmu. 1. vyd. Praha : Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, katedra animovaného filmu, 2007. ISBN 978-80-7331-105-6.
  • Kerlow, Isaac Victor. Mistrovství 3D animace : [ovládněte techniky profesionálních filmových tvůrců!]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2717-9.
  • Whitaker, Harold. Timing for animation. 2nd ed. Amsterdam ; Boston : Elsevier; Focal Press, 2009. ISBN 978-0-240-52160-2.
  • Williams, R. The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles, and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion, and Internet ANimators. Faber and Faber Limited, 2001.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr