|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Semináře: - Metody přípravy těhotných žen a jejich partnerů na průběh těhotenství, porodu, šestinedělí a péči o dítě - 6 hod. Cvičení: - Realizace přípravy těhotných žen a jejich partnerů na průběh těhotenství, porodu, šestinedělí a péči o dítě - 6 hod.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Týmová práce, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
- Domácí příprava na výuku
- 48 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 12 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vyjmenovat kompetence porodní asistentky |
| vyjmenovat kompetence porodní asistentky |
| vyjmenovat činnosti porodní asistentky v rámci psychosomatické přípravy těhotných žen |
| vyjmenovat činnosti porodní asistentky v rámci psychosomatické přípravy těhotných žen |
| vyjmenovat možnosti pro podporu přirozeného těhotenství a normálního porodu |
| vyjmenovat možnosti pro podporu přirozeného těhotenství a normálního porodu |
| vyjmenovat a popsat pomůcky pro alternativní vedení porodu |
| vyjmenovat a popsat pomůcky pro alternativní vedení porodu |
| popsat management kurzů psychosomatické přípravy těhotných žen |
| popsat management kurzů psychosomatické přípravy těhotných žen |
| Odborné dovednosti |
|---|
| naplňovat kompetence porodní asistentky v rámci psychosomatické přípravy těhotných žen |
| naplňovat kompetence porodní asistentky v rámci psychosomatické přípravy těhotných žen |
| edukovat ženu o činnostech porodní asistentky v rámci psychosomatické přípravy těhotných žen |
| edukovat ženu o činnostech porodní asistentky v rámci psychosomatické přípravy těhotných žen |
| aplikovat možnosti pro podporu přirozeného těhotenství a normálního porodu v rámci psychosomatické přípravy |
| aplikovat možnosti pro podporu přirozeného těhotenství a normálního porodu v rámci psychosomatické přípravy |
| komunikovat se ženami v rámci psychosomatické přípravy k porodu a mateřství |
| komunikovat se ženami v rámci psychosomatické přípravy k porodu a mateřství |
| organizovat kurzy psychosomatické přípravy těhotných žen |
| organizovat kurzy psychosomatické přípravy těhotných žen |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
|
Doporučená literatura
|
-
Gaskin, Ina May. Zázrak porodu. 1. vyd. Doubice : One Woman Press, 2010. ISBN 978-80-86356-48-8.
-
HÁJEK, Z. ČECH, E., MARŠÁL, K. Porodnictví. 3.. Praha: Grada, 2014.
-
HUDÁKOVÁ, Z., KOPÁČIKOVÁ, M. Příprava na porod: fyzická a psychická profylaxe. Praha: Grada Publishing, 2017.
-
MOKRANOVÁ, K., ZLÁMALOVÁ, V. Metodika vedenia psychofyzickej prípravy na pôrod. Martin: Osveta, 1990.
-
MORAVCOVÁ, M., PETRŽÍLKOVÁ, H. Základy péče v porodní asistenci I.: péče porodní asistentky o ženu v průběhu těhotenství a fyziologického porodu: přehled péče o fyziologického novorozence. Pardubice: Univerzita Pardubice, Fakulta zdravotnických studií, 2015.
-
Odent, M. Znovuzrozený porod. 1995. ISBN 80-85794-05-2.
-
SIMKIN, P. Partner u porodu. Praha: Argo, 2003.
-
STADELMANN, I. Zdravé těhotenství, přirozený porod. Praha:One Woman Press, 2009.
-
THOMAS, P. Every Birth Is Different: The Truth About Pregnancy and Birth. Trafalgar Square, 1998.
|