|
Vyučující
|
-
Chvatíková Sylvie, Mgr.
-
Svobodová Silvie, Mgr.
-
Vrlová Lenka, Mgr.
-
Hůsková Jitka, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Semináře - Péče o lůžko nemocného, polohování nemocných -2 hod. - Hygienicko - epidemiologický režim zdravotnického zařízení, dezinfekce a sterilizace, mytí rukou -2 hod. - Prevence nozokomiálních nákaz -2 hod. - Hygienická péče o nemocné děti a dospělé, prevence opruzenin a proleženin, měření a vážení -2 hod. - Péče o vyprazdňování nemocných, péče o inkontinentní -2 hod. - Cévkování, klyzma -2 hod. - Péče o výživu a hydrataci nemocných dospělých a dětí -2 hod. - Měření fyziologických funkcí -2 hod. - Odběry biologického materiálu -2 hod. - Ošetřovací jednotka, příjem, překlad a propuštění nemocného, ošetřovatelská dokumentace -2 hod. Cvičení - Péče o lůžko nemocného, polohování nemocných - 4 hod. - Hygienicko - epidemiologický režim zdravotnického zařízení, dezinfekce a sterilizace, mytí rukou - 4 hod. - Prevence nozokomiálních nákaz - 2 hod. - Hygienická péče o nemocné děti a dospělé, prevence opruzenin a proleženin, měření a vážení - 4 hod. - Péče o vyprazdňování nemocných, péče o inkontinentní - 3 hod. - Cévkování, klyzma - 4 hod. - Péče o výživu a hydrataci nemocných dospělých a dětí - 4 hod. - Měření fyziologických funkcí - 4 hod. - Odběry biologického materiálu - 8 hod. - Ošetřovací jednotka, příjem, překlad a propuštění nemocného, ošetřovatelská dokumentace - 3 hod.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Praktické procvičování, Týmová práce
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| definovat zásady BOZP |
| definovat zásady BOZP |
| vyjmenovat pomůcky a postup jednotlivých ošetřovatelských výkonů a intervencí u probíraných témat |
| vyjmenovat pomůcky a postup jednotlivých ošetřovatelských výkonů a intervencí u probíraných témat |
| popsat jednotlivé ošetřovatelské postupy ošetřovatelských výkonů a intervencí u probíraných témat |
| popsat jednotlivé ošetřovatelské postupy ošetřovatelských výkonů a intervencí u probíraných témat |
| vysvětlit pojmy vztahující se k dovednostem v ošetřovatelských postupech u probíraných témat |
| vysvětlit pojmy vztahující se k dovednostem v ošetřovatelských postupech u probíraných témat |
| zdůvodnit principy kvalitní a bezpečné ošetřovatelské péče |
| zdůvodnit principy kvalitní a bezpečné ošetřovatelské péče |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vykonávat konkrétní ošetřovatelské činnosti v laboratorních podmínkách odborné učebny vztahující se k probíraným tématům |
| vykonávat konkrétní ošetřovatelské činnosti v laboratorních podmínkách odborné učebny vztahující se k probíraným tématům |
| aplikovat teoretické znalosti při zajišťování komplexní ošetřovatelské péče se zaměřením na ošetřovatelský proces |
| aplikovat teoretické znalosti při zajišťování komplexní ošetřovatelské péče se zaměřením na ošetřovatelský proces |
| připravit pomůcky a materiál k jednotlivým ošetřovatelským výkonům a ošetřovatelským intervencím vztahujícím se k probíraným tématům |
| připravit pomůcky a materiál k jednotlivým ošetřovatelským výkonům a ošetřovatelským intervencím vztahujícím se k probíraným tématům |
| zhodnotit zdravotní stav pacienta/klienta před, při a po ošetřovatelských výkonech vztahujících se k probíraným tématům |
| zhodnotit zdravotní stav pacienta/klienta před, při a po ošetřovatelských výkonech vztahujících se k probíraným tématům |
| zdokumentovat základní provedené činnosti poskytované pacientovi/klientovi v rámci komplexní ošetřovatelské péče u probíraných témat |
| zdokumentovat základní provedené činnosti poskytované pacientovi/klientovi v rámci komplexní ošetřovatelské péče u probíraných témat |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Demonstrace |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Demonstrace |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Didaktický test |
| Didaktický test |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
DOUGHERTY, Lisa. a Sara E. LISTER. The Royal Marsden Hospital manual of clinical nursing procedures, 9th Edition, Professional Edition. Wiley-Blackwell, 2015. ISBN 978-1-118-74592-2.
-
HERDMAN, T. H., KAMITSURU, S. (eds.). Ošetřovatelské diagnózy: definice a klasifikace 2018-2020. Prah: Grada, 2020.
-
JIRKOVSKÝ, D. a kol. Ošetřovatelské postupy a intervence : učebnice pro bakalářské a magisterské studium. Praha : Fakultní nemocnice v Motole, 2012. ISBN 978-80-87347-13-3.
-
JUŘENOVÁ, L., VALENTOVÁ, M. Ošetřovatelské postupy. (Studijní opora). Zlín: UTB, 2007.
-
KOZIEROVÁ, B. et. al. Ošetrovatelstvo 1.a 2. díl. Martin: Osveta, 1995.
-
KRIŠKOVÁ, A. et al. Ošetrovateľské techniky. Martin: Osveta, 2004.
-
POKORNÁ, A., KOMÍNKOVÁ, A., MENŠÍKOVÁ, A., ŠENKYŘÍKOVÁ, M. Ošetřovatelské postupy založené na důkazech. 1. díl. MU BRNO, 2019. ISBN 987-80-210-9297-6.
-
POKORNÁ, A., KOMÍNKOVÁ, A., SIKOROVÁ, N. Ošetřovatelské postupy založené na důkazech. 2. díl.. Brno: Masarykova univerzita, 2014.
-
POTTER P., A. G. PERRY, P. A. STOCKERT a A. HALL. Essentials for nursing practice. 2015.
-
VYTEJČKOVÁ, R. a kol. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné II. Praha:Grada, 2013. ISBN 978-80-247-3420-0.
-
VYTEJČKOVÁ, R. a kol. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné I. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3419-4.
|