|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Semináře - Výchovně-vzdělávací cíle ve výuce první pomoci. - Didaktické zásady a jejich aplikace ve výuce první pomoci. - Klíčová témata ve výuce první pomoci: 1. řetězec přežití a vyšetření postiženého, 2. kardiopulmonální resuscitace, 3. první pomoc při úrazových stavech, 4. první pomoc při neúrazových stavech, 5. informační zdroje v oblasti první pomoci.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 7 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 15 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 8 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| správně formulovat vzdělávací cíle (kognitivní, afektivní a psychomotorické) |
| správně formulovat vzdělávací cíle (kognitivní, afektivní a psychomotorické) |
| posoudit didaktické zásady ve vztahu jejich uplatnění ve výuce |
| posoudit didaktické zásady ve vztahu jejich uplatnění ve výuce |
| definovat nejužívanější výukové metody a aplikovat je v modelových příkladech výuky |
| definovat nejužívanější výukové metody a aplikovat je v modelových příkladech výuky |
| analyzovat vhodné učebnice a další materiály pro výuku první pomoci |
| analyzovat vhodné učebnice a další materiály pro výuku první pomoci |
| implementovat vlastní výuku první pomoci u laické veřejnosti |
| implementovat vlastní výuku první pomoci u laické veřejnosti |
| Odborné dovednosti |
|---|
| definovat nejužívanější výukové metody první pomoci a aplikovat je v modelových příkladech výuky |
| definovat nejužívanější výukové metody první pomoci a aplikovat je v modelových příkladech výuky |
| využívat materiálně didaktické prostředky pro výuku daného tématu |
| využívat materiálně didaktické prostředky pro výuku daného tématu |
| koncipovat vyučovací hodinu včetně chronometráže, využívat klasický model vyučovací hodiny i model EUR - E (evokace) U (uvědomění si) R (reflexe) |
| koncipovat vyučovací hodinu včetně chronometráže, využívat klasický model vyučovací hodiny i model EUR - E (evokace) U (uvědomění si) R (reflexe) |
| specifikovat možné způsoby hodnocení výkonů edukovaného |
| specifikovat možné způsoby hodnocení výkonů edukovaného |
| zhodnotit požadavky (odborné, didaktické a osobnostní) na edukátora první pomoci |
| zhodnotit požadavky (odborné, didaktické a osobnostní) na edukátora první pomoci |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Hodnotící metody |
|---|
| Didaktický test |
| Didaktický test |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
JANÍK, T. Vše pro výchovu: lekce z pedagogiky. Brno: Masarykova univerzita, 2021.
-
KUBA, R. a kol. První pomoc I: základní, rozšiřující a doplňková témata. 2. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2021.
-
KUBA, R. a kol. První pomoc: metodická příručka pro výuku I - výuka základních a rozšiřujících témat. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2021.
-
OBST, O. Obecná didaktika. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2017.
-
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 6. vyd. Praha: Portál, 2017.
-
SLAVÍK, J., JANÍK, T., NAJVAR, P., KNECHT, P. Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2017.
-
TRČKOVÁ, P., FRANĚK, O., VLK, R. Metodická příručka pro výuku první pomoci na středních školách včetně víceletých gymnázií. 2. vyd. Tábor: Ve škole i mimo ni, z.s., 2021.
-
TRČKOVÁ, P., FRANĚK, O., VLK, R. Metodická příručka pro výuku první pomoci na základních školách. 2. vyd. Tábor: Ve škole i mimo ni, z.s., 2021.
-
VALIŠOVÁ, A., KOVAŘÍKOVÁ, M. Obecná didaktika a její širší pedagogické souvislosti v úkolech a cvičeních. Praha: Grada, 2021.
|