|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Semináře - Uvedení do problematiky - komunikační a prezentační dovednosti. - Základy profesionální rétoriky - struktura a styl, srozumitelnost sdělení. - Základy profesionální rétoriky - rétorická obratnost a práce s hlasem, mimika a gestikulace, první dojem, rétorické chyby a rušivé elementy. - Zásady přípravy na přednášku - zdokonalení individuální metody přípravy, zvládání trémy. - Zvládání náročných situací k publiku/tématu. - Používání prostředků k vizualizaci - zásady vizualizace a praktické tipy pro používání vizualizačních prostředků. - Moderace diskuze a metody zaznamenávání nápadů. Aktivní naslouchání - pravidla aktivního naslouchání, základní metody pro aktivní naslouchání. Cvičení - Vlastní prezentace. - Vlastní elaluace a evaluace ve skupině.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 7 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 15 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 8 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| objasnit základy profesionální rétoriky |
| objasnit základy profesionální rétoriky |
| posoudit práci s hlasem, mimiku a gestikulaci vzhledem k dané situaci v posluchárně |
| posoudit práci s hlasem, mimiku a gestikulaci vzhledem k dané situaci v posluchárně |
| odhadnout a zvládnout náročnou situaci k publiku/tématu |
| odhadnout a zvládnout náročnou situaci k publiku/tématu |
| posoudit vhodnost prostředků k vizualizaci |
| posoudit vhodnost prostředků k vizualizaci |
| provádět moderaci diskuze a aktivně naslouchat publiku |
| provádět moderaci diskuze a aktivně naslouchat publiku |
| Odborné dovednosti |
|---|
| rozeznat účel prezentace a cíl, jehož chce dosáhnout |
| rozeznat účel prezentace a cíl, jehož chce dosáhnout |
| sestavit prezentaci dle typu a potřeb posluchačů, logicky prezentaci strukturovat |
| sestavit prezentaci dle typu a potřeb posluchačů, logicky prezentaci strukturovat |
| navrhnout a připravit nejvhodnější vizuální prostředky dané prezentace |
| navrhnout a připravit nejvhodnější vizuální prostředky dané prezentace |
| zhodnotit své řečnické dovednosti a adekvátně reagovat na otázky |
| zhodnotit své řečnické dovednosti a adekvátně reagovat na otázky |
| užívat získané poznatky ke vhodnému a erudovanému vystupování na veřejnosti |
| užívat získané poznatky ke vhodnému a erudovanému vystupování na veřejnosti |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
BEERMAN, S., SCHUBACH, M. Hry na semináře a workshopy. Praha: Grada, 2009.
-
MABEN, J., GRIFFITHS, P. Nurses in Society: Starting the debate. London: King´s College London, 2008.
-
MANDEL, S. Effective Presentation Skills: A Practical Guide to Better Speaking. Boston: M MA, 1995.
-
NOLLKE, C. Umění prezentace. Praha: Grada, 2003.
-
SIDDONS, S. The complete presentation skills handbook: how to understand and reach your audience for maximum impact and success. London: Kogan Page, 2008.
-
VAN EMBEDEN, J., BECKER, L. M. Presentation skills for students. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2004.
-
ZACHAROVÁ, E. Komunikace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2016.
|