| Název předmětu | Aktivity ve zdravotnictví nebo v sociálních službách |
|---|---|
| Kód předmětu | UZV/CPAZS |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
- Úvodní seminář seznámí s možnostmi participace studenta na zvýšení kvality života hospitalizovaných pacientů a uživatelů služeb nebo komunit. Faktory rozhodující o volbě aktivity. Nabídka aktivit (2 h.). - Samostatná práce. Příprava projektu (ve skupinách, dvojicích, podle typu aktivity). Realizace projektu. Hodnocení, závěrečná zpráva aktivity. Prezentace průběhu a hodnocení aktivity. Student volí z těchto možností (např. aktivizační program pro seniory v nemocnicích nebo sociálních službách; uspořádání sbírky (např. knih, hraček aj.) pro cílovou skupinu; čtení knih a denního tisku seniorům; čtení knih dětem; uspořádání Mikulášské besídky; zapojení se do aktivit pořádaných fakultou nebo univerzitou; asistence osobám se specifickými potřebami; asistence studentům se specifickými potřebami; pomoc při organizaci dobrovolnické aktivity; vlastní návrh studenta) (min. 17 h.). - Ukončení předmětu. Prezentace průběhu aktivity studentem a hodnocení vyučujícím (1 h.). Předmět lze zapsat 1× za celé studium.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Zážitková (sebezkušenostní), Individuální práce studentů, Práce studentů ve dvojicích
|
| Výsledky učení |
| Odborné znalosti |
| objasnit pojem aktivizace |
| objasnit pojem aktivizace |
| popsat faktory ovlivňující aktivizaci pacientů/uživatelů služeb |
| popsat faktory ovlivňující aktivizaci pacientů/uživatelů služeb |
| vymezit aktivity vhodné pro pacienty ve zdravotnických zařízeních a pro uživatele sociálních služeb |
| vymezit aktivity vhodné pro pacienty ve zdravotnických zařízeních a pro uživatele sociálních služeb |
| vysvětlit způsob spolupráce při organizování aktivit ve zdravotnických nebo sociálních zařízeních |
| vysvětlit způsob spolupráce při organizování aktivit ve zdravotnických nebo sociálních zařízeních |
| akceptovat autonomii a rozlišit specifické potřeby pacienta/uživatele služeb při aktivizaci |
| akceptovat autonomii a rozlišit specifické potřeby pacienta/uživatele služeb při aktivizaci |
| Odborné dovednosti |
| asistovat osobám se specifickými potřebami |
| asistovat osobám se specifickými potřebami |
| aktivizovat pacienty všech věkových kategorií v ústavní i domácí péči |
| aktivizovat pacienty všech věkových kategorií v ústavní i domácí péči |
| používat znalosti z psychologie při plánování aktivit u jednotlivých pacientů/uživatelů služeb |
| používat znalosti z psychologie při plánování aktivit u jednotlivých pacientů/uživatelů služeb |
| navrhnout plán aktivit u jednotlivých pacientů/uživatelů služeb |
| navrhnout plán aktivit u jednotlivých pacientů/uživatelů služeb |
| zapojit se do aktivit pořádaných pro uživatele služeb fakultou nebo univerzitou |
| zapojit se do aktivit pořádaných pro uživatele služeb fakultou nebo univerzitou |
| Vyučovací metody |
| Odborné znalosti |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Individuální práce studentů |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|