|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Posouzení v sociální práci. Cíle a zaměření posouzení životní situace. Strategie a principy posouzení. Modely posuzování. Fáze - příprava, setkání. Reflexivita v posuzování životní situace klientů. Intervence. Emoce v posuzování klientovy situace. Posouzení životní situace klientů u různých cílových skupin v praxi.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 22 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 18 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit problematiku posouzení životní situace klienta |
| vysvětlit problematiku posouzení životní situace klienta |
| popsat cíle a zaměření posouzení životní situace |
| popsat cíle a zaměření posouzení životní situace |
| vyjmenovat a popsat jednotlivé fáze posouzení |
| vyjmenovat a popsat jednotlivé fáze posouzení |
| charakterizovat modely posuzování |
| charakterizovat modely posuzování |
| vysvětlit pojem reflexe a reflexivní posuzování |
| vysvětlit pojem reflexe a reflexivní posuzování |
| Odborné dovednosti |
|---|
| využívat v praxi zdravotně sociální práce strategie a perspektivy posouzení |
| využívat v praxi zdravotně sociální práce strategie a perspektivy posouzení |
| komplexně posuzovat životní situace různých cílových skupiny klientů |
| komplexně posuzovat životní situace různých cílových skupiny klientů |
| využít reflektivitu v procesech životní situace |
| využít reflektivitu v procesech životní situace |
| používat vyhodnocení situace klienta v praxi zdravotně sociálního pracovníka ve zdravotnických zařízeních, navrhnout účinnou intervenci |
| používat vyhodnocení situace klienta v praxi zdravotně sociálního pracovníka ve zdravotnických zařízeních, navrhnout účinnou intervenci |
| zaznamenávat a administrovat proces posouzení klienta |
| zaznamenávat a administrovat proces posouzení klienta |
|
Doporučená literatura
|
-
JANEBOVÁ, R., SMUTEK, M. (eds.). Posuzování životní situace v sociální práci. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008.
|