|
Vyučující
|
-
Pavelková Jaroslava, prof. RNDr. CSc.
-
Svobodová Silvie, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
- Anatomie a fyziologie (1 h.). - Buňka, tkáně. Základní orientace na lidském těle (2 h.). - Pohybový systém (8 h.). - Trávicí systém (2 h.). - Dýchací systém (1 h.). - Vylučovací systém (2 h.). - Pohlavní systém (2 h.). - Krevní oběh (2 h.). - Kožní systém (1 h.). - Endokrinní systém (2 h.). - Nervový systém (2 h.).
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 38 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat stavbu, funkci a vývojové zvláštnosti jednotlivých soustav lidského těla |
| popsat stavbu, funkci a vývojové zvláštnosti jednotlivých soustav lidského těla |
| popsat fungování orgánových soustav |
| popsat fungování orgánových soustav |
| orientovat se v topografii lidského těla |
| orientovat se v topografii lidského těla |
| vysvětlit činnost jednotlivých tělesných soustav |
| vysvětlit činnost jednotlivých tělesných soustav |
| rozumět schopnosti lidského organizmu a jeho schopnosti přizpůsobovat svoji činnost podmínkám prostředí |
| rozumět schopnosti lidského organizmu a jeho schopnosti přizpůsobovat svoji činnost podmínkám prostředí |
| objasnit mechanické, fyzikální a biochemické podstaty procesů a činností organismu |
| objasnit mechanické, fyzikální a biochemické podstaty procesů a činností organismu |
| chápat obecné principy vzniku a průběhu vybraných nemocí |
| chápat obecné principy vzniku a průběhu vybraných nemocí |
| objasnit podstatu civilizačních chorob spojených s návyky a životním stylem |
| objasnit podstatu civilizačních chorob spojených s návyky a životním stylem |
| Odborné dovednosti |
|---|
| poskytovat detailní informace o stavbě lidského těla |
| poskytovat detailní informace o stavbě lidského těla |
| poskytovat detailní informace o fungování orgánových soustav |
| poskytovat detailní informace o fungování orgánových soustav |
| provádět edukaci v oblasti vzniku a průběhu vybraných onemocnění ve vztahu k jednotlivým orgánům |
| provádět edukaci v oblasti vzniku a průběhu vybraných onemocnění ve vztahu k jednotlivým orgánům |
| provádět edukaci v oblasti vzniku a průběhu vybraných onemocnění ve vztahu k jednotlivým orgánovým soustavám |
| provádět edukaci v oblasti vzniku a průběhu vybraných onemocnění ve vztahu k jednotlivým orgánovým soustavám |
| realizovat edukaci v problematice civilizačních chorob |
| realizovat edukaci v problematice civilizačních chorob |
| realizovat edukaci v problematice zdravého životního stylu |
| realizovat edukaci v problematice zdravého životního stylu |
| dokázat získané vědomosti dále využívat a vhodně implementovat do ostatních odborných předmětů |
| dokázat získané vědomosti dále využívat a vhodně implementovat do ostatních odborných předmětů |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Didaktický test |
| Didaktický test |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
|
Doporučená literatura
|
-
Čihák, R. Anatomie III. Praha: Grada, 2004.
-
Čihák, R. Anatomie II. Praha: Grada, 2002.
-
Čihák, R. Anatomie I. Praha: Grada, 2001.
-
Dvořáčková, J., Gamratová, M. Patologie v kostce: učební texty pro studenty bakalářského studia LF OU. Ostrava: Ostravská univerzita. Ostrava: Ostravská univerzita, 2017.
-
Netter, F. H. Netterův anatomický atlas člověka. Brno: CPress, 2016.
|