|
Vyučující
|
-
Janíková Marcela, doc. PhDr. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Zkouška z pedagogiky a psychologie se skládá ze dvou částí: pedagogické a psychologické. Úroveň aplikačních dovedností je zjišťována při prezentaci studentského profesního portfolia u zkoušky z pedagogiky, kdy je reflektována a současně teoretizována zkušenost s řešením problému z pedagogické praxe. Tím je zajišťována návaznost SZZ na vzdělávací cíle a cílový profil absolventa oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| definovat základní pedagogické a psychologické kategorie |
| definovat základní pedagogické a psychologické kategorie |
| charakterizovat hlavní aktéry edukačního procesu v jejich vzájemných vazbách |
| charakterizovat hlavní aktéry edukačního procesu v jejich vzájemných vazbách |
| popsat cíle, metody, prostředky a principy edukačního procesu |
| popsat cíle, metody, prostředky a principy edukačního procesu |
| analyzovat obsah vzdělávání podle platných kurikulárních dokumentů |
| analyzovat obsah vzdělávání podle platných kurikulárních dokumentů |
| vysvětlit princip různých forem hodnocení s důrazem na formativní hodnocení |
| vysvětlit princip různých forem hodnocení s důrazem na formativní hodnocení |
| Odborné dovednosti |
|---|
| připravit, realizovat a reflektovat svoji výuku |
| připravit, realizovat a reflektovat svoji výuku |
| zhodnotit s využitím portfolia své učitelské znalosti, dovednosti, kompetence |
| zhodnotit s využitím portfolia své učitelské znalosti, dovednosti, kompetence |
| propojovat znalosti z různých disciplín pedagogiky na řešení pedagogických problémů |
| propojovat znalosti z různých disciplín pedagogiky na řešení pedagogických problémů |
| navrhnout řešení výchovných situací se znalostí specifik žáků mladšího školního věku |
| navrhnout řešení výchovných situací se znalostí specifik žáků mladšího školního věku |
| diskutovat různá pojetí výuky s přihlédnutím k heterogenitě třídy |
| diskutovat různá pojetí výuky s přihlédnutím k heterogenitě třídy |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor portfolia studenta |
| Rozbor portfolia studenta |
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Literatura je vázána na daný obor.
-
Literatura je vázána na daný obor..
|