Vyučující
|
-
Janíková Marcela, doc. PhDr. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Zkouška z pedagogiky a psychologie se skládá ze dvou částí: pedagogické a psychologické. Úroveň aplikačních dovedností je zjišťována při prezentaci studentského profesního portfolia u zkoušky z pedagogiky, kdy je reflektována a současně teoretizována zkušenost s řešením problému z pedagogické praxe. Tím je zajišťována návaznost SZZ na vzdělávací cíle a cílový profil absolventa oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
definovat základní pedagogické a psychologické kategorie |
definovat základní pedagogické a psychologické kategorie |
charakterizovat hlavní aktéry edukačního procesu v jejich vzájemných vazbách |
charakterizovat hlavní aktéry edukačního procesu v jejich vzájemných vazbách |
popsat cíle, metody, prostředky a principy edukačního procesu |
popsat cíle, metody, prostředky a principy edukačního procesu |
analyzovat obsah vzdělávání podle platných kurikulárních dokumentů |
analyzovat obsah vzdělávání podle platných kurikulárních dokumentů |
vysvětlit princip různých forem hodnocení s důrazem na formativní hodnocení |
vysvětlit princip různých forem hodnocení s důrazem na formativní hodnocení |
Odborné dovednosti |
---|
připravit, realizovat a reflektovat svoji výuku |
připravit, realizovat a reflektovat svoji výuku |
zhodnotit s využitím portfolia své učitelské znalosti, dovednosti, kompetence |
zhodnotit s využitím portfolia své učitelské znalosti, dovednosti, kompetence |
propojovat znalosti z různých disciplín pedagogiky na řešení pedagogických problémů |
propojovat znalosti z různých disciplín pedagogiky na řešení pedagogických problémů |
navrhnout řešení výchovných situací se znalostí specifik žáků mladšího školního věku |
navrhnout řešení výchovných situací se znalostí specifik žáků mladšího školního věku |
diskutovat různá pojetí výuky s přihlédnutím k heterogenitě třídy |
diskutovat různá pojetí výuky s přihlédnutím k heterogenitě třídy |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Literatura je vázána na daný obor.
-
Literatura je vázána na daný obor..
|