|
Vyučující
|
-
Janíková Marcela, doc. PhDr. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Student absolvuje ústní zkoušku před komisí. V rámci SZZ z předmětu Matematika s didaktikou student odpovídá na otázku z odborné matematické teorie, která je nezbytným teoretickým základem učiva matematiky na 1. stupni ZŠ. Dále provádí metodický a didaktický rozbor konkrétní úlohy z učiva matematiky prvního stupně ZŠ, přičemž poukazuje na souvislosti s teoretickým matematickým základem a ukazuje možnosti využití úlohy k rozvoji klíčových kompetencí žáků.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| pojednání i vybrané otázce |
| pojednání i vybrané otázce |
| ukázky z prezentačního profesního portfolia |
| ukázky z prezentačního profesního portfolia |
| obor matematika s didaktikou |
| obor matematika s didaktikou |
| aplikace matematiky na 1. stupeň základní školy |
| aplikace matematiky na 1. stupeň základní školy |
| didaktika matematiky 1. stupně základní školy |
| didaktika matematiky 1. stupně základní školy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| popsat a zdůvodnit vlastní didaktický přístup k výuce matematiky na 1. stupni ZŠ |
| popsat a zdůvodnit vlastní didaktický přístup k výuce matematiky na 1. stupni ZŠ |
| znát základní terminologii k oboru |
| znát základní terminologii k oboru |
| vytvořit přípravu na vyučovací hodinu matematiky |
| vytvořit přípravu na vyučovací hodinu matematiky |
| zdůvodnit vybrané výukové metody ve výuce matematiky |
| zdůvodnit vybrané výukové metody ve výuce matematiky |
| popsat a zdůvodnit vlastní didaktický přístup k výuce matematiky na 1. stupni ZŠ |
| popsat a zdůvodnit vlastní didaktický přístup k výuce matematiky na 1. stupni ZŠ |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor portfolia studenta |
| Rozbor portfolia studenta |
| Ústní zkouška |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Literatura je vázána na daný obor.
|