Předmět: Matematika s didaktikou a reflexí profesní praxe

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Matematika s didaktikou a reflexí profesní praxe
Kód předmětu USP/ZZMAT
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Janíková Marcela, doc. PhDr. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Student absolvuje ústní zkoušku před komisí. V rámci SZZ z předmětu Matematika s didaktikou student odpovídá na otázku z odborné matematické teorie, která je nezbytným teoretickým základem učiva matematiky na 1. stupni ZŠ. Dále provádí metodický a didaktický rozbor konkrétní úlohy z učiva matematiky prvního stupně ZŠ, přičemž poukazuje na souvislosti s teoretickým matematickým základem a ukazuje možnosti využití úlohy k rozvoji klíčových kompetencí žáků.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
pojednání i vybrané otázce
pojednání i vybrané otázce
ukázky z prezentačního profesního portfolia
ukázky z prezentačního profesního portfolia
obor matematika s didaktikou
obor matematika s didaktikou
aplikace matematiky na 1. stupeň základní školy
aplikace matematiky na 1. stupeň základní školy
didaktika matematiky 1. stupně základní školy
didaktika matematiky 1. stupně základní školy
Odborné dovednosti
popsat a zdůvodnit vlastní didaktický přístup k výuce matematiky na 1. stupni ZŠ
popsat a zdůvodnit vlastní didaktický přístup k výuce matematiky na 1. stupni ZŠ
znát základní terminologii k oboru
znát základní terminologii k oboru
vytvořit přípravu na vyučovací hodinu matematiky
vytvořit přípravu na vyučovací hodinu matematiky
zdůvodnit vybrané výukové metody ve výuce matematiky
zdůvodnit vybrané výukové metody ve výuce matematiky
popsat a zdůvodnit vlastní didaktický přístup k výuce matematiky na 1. stupni ZŠ
popsat a zdůvodnit vlastní didaktický přístup k výuce matematiky na 1. stupni ZŠ
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Rozbor portfolia studenta
Rozbor portfolia studenta
Ústní zkouška
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • Literatura je vázána na daný obor.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr