|
Vyučující
|
-
Janíková Marcela, doc. PhDr. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Student absolvuje ústní zkoušku před komisí.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Determinuje oblasti společenskovědního vzdělávání pro 1. st. ZŠ. |
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Determinuje oblasti společenskovědního vzdělávání pro 1. st. ZŠ. |
| Výsledky učení |
|---|
| specifikovat oblasti společenskovědního vzdělávání pro 1. stupeň základní školy |
| specifikovat oblasti společenskovědního vzdělávání pro 1. stupeň základní školy |
| definovat cíle, metody a prostředky společenskovědního vzdělávání |
| definovat cíle, metody a prostředky společenskovědního vzdělávání |
| vysvětlit základní strategie výuky ve společenskovědním vzdělávání |
| vysvětlit základní strategie výuky ve společenskovědním vzdělávání |
| charakterizovat aktuální trendy ve společenskovědním vzdělávání |
| charakterizovat aktuální trendy ve společenskovědním vzdělávání |
| popsat význam a problematiku společenskovědního vzdělávání v kontextu celého rámcového vzdělávacího programu pro daný stupeň vzdělávání |
| popsat význam a problematiku společenskovědního vzdělávání v kontextu celého rámcového vzdělávacího programu pro daný stupeň vzdělávání |
| Odborné dovednosti |
|---|
| naplánovat vyučovací jednotku v rámci témat v oblasti společenskovědní |
| naplánovat vyučovací jednotku v rámci témat v oblasti společenskovědní |
| diskutovat vhodné metody k jednotlivým tematickým celkům |
| diskutovat vhodné metody k jednotlivým tematickým celkům |
| reflektovat vlastní výuku ze společenskovědní oblasti na základě podkladů v portfoliu |
| reflektovat vlastní výuku ze společenskovědní oblasti na základě podkladů v portfoliu |
| využívat při plánování vyučovací jednotky znalosti vývojových specifik cílové skupiny |
| využívat při plánování vyučovací jednotky znalosti vývojových specifik cílové skupiny |
| navrhnout při výuce mezipředmětové vztahy tak, aby společenskovědní témata byla zasazena do širšího významového rámce |
| navrhnout při výuce mezipředmětové vztahy tak, aby společenskovědní témata byla zasazena do širšího významového rámce |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Literatura je vázána na daný obor.
|