Předmět: Didaktika společenskovědního primárního vzdělávání

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Didaktika společenskovědního primárního vzdělávání
Kód předmětu USP/ZZDSV
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Janíková Marcela, doc. PhDr. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Student absolvuje ústní zkoušku před komisí.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Předpoklady
Odborné znalosti
Determinuje oblasti společenskovědního vzdělávání pro 1. st. ZŠ.
nespecifikováno
nespecifikováno
Determinuje oblasti společenskovědního vzdělávání pro 1. st. ZŠ.
Výsledky učení
specifikovat oblasti společenskovědního vzdělávání pro 1. stupeň základní školy
specifikovat oblasti společenskovědního vzdělávání pro 1. stupeň základní školy
definovat cíle, metody a prostředky společenskovědního vzdělávání
definovat cíle, metody a prostředky společenskovědního vzdělávání
vysvětlit základní strategie výuky ve společenskovědním vzdělávání
vysvětlit základní strategie výuky ve společenskovědním vzdělávání
charakterizovat aktuální trendy ve společenskovědním vzdělávání
charakterizovat aktuální trendy ve společenskovědním vzdělávání
popsat význam a problematiku společenskovědního vzdělávání v kontextu celého rámcového vzdělávacího programu pro daný stupeň vzdělávání
popsat význam a problematiku společenskovědního vzdělávání v kontextu celého rámcového vzdělávacího programu pro daný stupeň vzdělávání
Odborné dovednosti
naplánovat vyučovací jednotku v rámci témat v oblasti společenskovědní
naplánovat vyučovací jednotku v rámci témat v oblasti společenskovědní
diskutovat vhodné metody k jednotlivým tematickým celkům
diskutovat vhodné metody k jednotlivým tematickým celkům
reflektovat vlastní výuku ze společenskovědní oblasti na základě podkladů v portfoliu
reflektovat vlastní výuku ze společenskovědní oblasti na základě podkladů v portfoliu
využívat při plánování vyučovací jednotky znalosti vývojových specifik cílové skupiny
využívat při plánování vyučovací jednotky znalosti vývojových specifik cílové skupiny
navrhnout při výuce mezipředmětové vztahy tak, aby společenskovědní témata byla zasazena do širšího významového rámce
navrhnout při výuce mezipředmětové vztahy tak, aby společenskovědní témata byla zasazena do širšího významového rámce
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Hodnotící metody
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • Literatura je vázána na daný obor.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr