|
Vyučující
|
-
Janíková Marcela, doc. PhDr. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Student absolvuje ústní zkoušku před komisí.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| charakterizovat základní terminologii přírodovědného a zdravotního vzdělávání |
| charakterizovat základní terminologii přírodovědného a zdravotního vzdělávání |
| srovnat přírodovědné vzdělávání v českém a zahraničním školství |
| srovnat přírodovědné vzdělávání v českém a zahraničním školství |
| definovat cíle, metody a prostředky přírodovědného a zdravotního vzdělávání |
| definovat cíle, metody a prostředky přírodovědného a zdravotního vzdělávání |
| vyjmenovat různé přístupy k přírodovědnému vzdělávání |
| vyjmenovat různé přístupy k přírodovědnému vzdělávání |
| popsat podstatu přírodovědného a zdravotního vzdělávání na 1. stupni základní školy |
| popsat podstatu přírodovědného a zdravotního vzdělávání na 1. stupni základní školy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| navrhnout hodinu základního typu výuky prvouky, resp. přírodovědy na základě studia kurikulárních dokumentů |
| navrhnout hodinu základního typu výuky prvouky, resp. přírodovědy na základě studia kurikulárních dokumentů |
| reflektovat vlastní výuku přírodovědného vzdělávání na základě podkladů z portfolia |
| reflektovat vlastní výuku přírodovědného vzdělávání na základě podkladů z portfolia |
| diskutovat didaktické strategie ve výuce přírodovědného a zdravotního vzdělávání |
| diskutovat didaktické strategie ve výuce přírodovědného a zdravotního vzdělávání |
| orientovat se v kurikulárních dokumentech týkajících se přírodovědného a zdravotního vzdělávání |
| orientovat se v kurikulárních dokumentech týkajících se přírodovědného a zdravotního vzdělávání |
| navrhnout badatelsky orientovanou aktivitu pro žáky mladšího školního věku |
| navrhnout badatelsky orientovanou aktivitu pro žáky mladšího školního věku |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Ústní zkouška |
| Rozbor portfolia studenta |
| Rozbor portfolia studenta |
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Literatura je vázána na daný obor.
|